حجم تجارت خارجی میان چین و اتحادیه اروپا طی شش ماه نخست سال جاری میلادی شاهد افزایش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، داده‌ها و اطلاعات آماری منتشر شده نشان می‌دهد حجم داد و ستد کالا‌ها و خدمات بازرگانی میان چین و اتحادیه اروپا به طور چشمگیری افزایش یافته است.

بر این اساس، سخنگوی سازمان گمرک چین اعلام کرد حجم داد و ستد کالا‌ها و خدمات بازرگانی میان اتحادیه اروپا و این کشور در شش ماهه نخست سال جاری میلادی به طور چشمگیری، افزایش یافته است. این افزایش، حیاتی و دائمی بودن همکاری‌های تجاری میان دو طرف را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، حجم داد و ستد کالا‌ها و خدمات بازرگانی میان چین و اتحادیه اروپا در شش ماهه نخست امسال ‏نسبت ‏به مدت زمان مشابه ۲۶.۷ درصد افزایش به ۳۸۹ میلیارد دلار است. با این میزان داد و ستد، اتحادیه اروپا پس از آمریکا به دومین شریک تجاری چین تبدیل شد.

حدود ۱۷ درصد صادرات وسایل مکانیکی و الکتریکی چین به کشور‌های اروپایی صادر شده است. حال آنکه یک سوم کالا‌های مصرفی وارداتی به چین از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بوده است. لی کیوون، سخنگوی سازمان گمرک چین در همین باره گفت: چین و اتحادیه اروپا شرکای اقتصادی و تجاری خوبی برای هم هستند و ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط وجود دارد.

وی افزود تقویت داد و ستد‌های بازرگانی و اقتصادی میان دو طرف برای رفاه مردم کشور‌های اروپایی و چین مفید است. از این طریق می‌توان بهتر به چالش‌های جهانی پاسخ داد.

بر اساس داده‌ها و اطلاعات آماری منتشر شده در روز گذشته نیز میزان واردات و صادرات چین در شش ماهه نخست امسال در مقیاس سالیانه، یعنی ‏نسبت ‏به همین مدت زمان در ‏سال ‏گذشته، با ۲۷.۱ درصد رشد به ۱۸ هزار و ۷۰ میلیارد یوان رسیده است. حال آنکه، رقم همین شاخص در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۲۲.۸ درصد افزایش یافته بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، اتحادیه اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار