مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان اصفهان با کمبود ۲۳۲۸ نفر معلم مواجه هستیم.

به‌ گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در صد و پنجاهمین جلسه شورای استانی آموزش و پرورش با اشاره به آمار ۹۲۴ هزار نفری دانش آموزان استان اصفهان و رشد ۲/۶ درصدی آن‌ها در سال ۹۹ گفت: در سال تحصیلی جاری ۵ هزار و ۳۷۹ مدرسه و ۳۷ هزار و ۹۸۸ کلاس در استان اصفهان داشتیم که از این تعداد ۹۲۱ کلاس‌های چند پایه بوده است که ۷۸/۱۱ درصد از دانش آموزان استان در آن‌ها تحصیل می‌کنند.

او توزیع رشته‌های تحصیلی متوسطه را متوازن ارزیابی کرد و افزود: توانستیم با افزایش سهم رشته فنی و حرفه به توازن مناسبی در استان اصفهان برسیم.


مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: برای سال آینده ۱۴ هزار و ۶۷۹ کلاس برای دوره ابتدایی پیش‌بینی کرده‌ایم که ۴۲۱ هزار و ۴۶ نفر دانش‌آموز در این مقطع خواهیم داشت.

اعتدادی افزود: در مقطع متوسطه اول نیز سه هزار ۷۴۷ کلاس پیش‌بینی کرده‌ایم و در دوره متوسطه نظری نیز ۲ هزار و ۲۱۰ کلاس پیش‌بینی ما بوده است.

اعتدادی میانگین سنوات معلمان استان اصفهان را ۲۰ بالای سال دانست و با اشاره به اینکه هم اکنون ۶ هزار و ۱۲۴ نفر دارای شرایط بازنشستگی هستند، تاکید کرد: امسال بدون احتساب بازنشستگان ۵۵۰۰ نفر کسری نیرو داریم.

او گفت: علاوه بر این با بهره گیری از خدمات ۲ هزار و ۸۶۹ معلم خرید خدمات ابتدایی، ۲۳۷ نفر ورودی دانشگاه فرهنگیان، ۴۴۶ نفر ورودی آزمون استخدامی، ۲۰۰۰ نفر نیرو‌های حق التدریس، ۲۹۸ نفر عوامل اجرایی آموزش و پرورش و استمرار خدمت ۹۷۲ نفر نیروی غیرموظف، باز هم ۲۳۲۸ نفر کمبود نیرو داریم.

او افزود: امسال خوشبختانه در پیگیری‌ها سهم استان اصفهان برای جذب معلم از طریق ماده ۲۵ به ۱۵۰۰ نفر رسیده و امیدواریم که به ۲۰۰۰ نفر برسد.

دانش آموزان به رشته‌های فنی سوق داده شوند

عباس رضایی استاندار اصفهان در این نشست گفت: قول مساعد می‌دهم که با رایزنی با سازمان امور استخدامی کشور تعداد مجوز ماده ۲۸ استان اصفهان را افزایش دهیم.

او با انتقاد از آموزش‌های تئوری صرف در مدارس و دانشگاه‌ها افزود: باید با توسعه هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای آموزش‌های عملی را در کشور نهادینه کنیم تا جوانان ما برای اشتغال به مشکل برنخورند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شیوع کرونا ۶۰ درصد بیشتر شده گفت: دولت به دنبال واکسینه کردن معلمان و دانش آموزان است، ولی لازم است که آموزش و پرورش هم سناریو‌هایی برای حالت‌های مختلف طراحی کند تا غافلگیر نشود.

رضایی  استان اصفهان را پهناور، مظلوم و محروم دانست و گفت: لازم است در همه امور توجه ویژه به این استان شود و سهم بالایی در استخدامی‌های آموزش و پرورش برای این استان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.