هم زمان با افزایش دمای هوا در خوزستان، محصول خرما نیز در پتروشیمی بید بلند خلیج فارس به ثمر نشست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هدایت الله درخشنده رییس روابط عمومی پالایشگاه بید بلند خلیج فارس گفت: هم زمان با ثبت رکورد جدید تولید در این مجتمع با آغاز فصل تابستان نخل‌های مثمر در بزرگ‌ترین مجموعه دوست دار محیط زیست کشور به ثمر نشست.

او افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته از دوران ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس مقرر شد از حداکثر فضا‌های موجود جهت کشت درختان مثمر استفاده شود.

درخشنده بیان کرد: در حال حاضر مساحت فضا‌های سبز این واحد عظیم صنعتی از مرز ۲۱ هکتار عبور کرده که حدود ۱۱ هکتار از این فضا به کشت درختان مثمر اختصاص پیدا کرده است.

رییس روابط عمومی پالایشگاه بید بلند خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به کشت بیش از ۶۰۵ نفر درخت نخل در مساحتی بالغ بر ۴ هکتار پیش بینی می‌شود در سال اول ثمردهی بیش از ۵ تن خرما از انواع کبکاب، خاصویی و برهی برداشت و تا سال ۱۴۰۲ حجم محصولات تولیدی نخیلات بیدبلند خلیج فارس از مرز ۵۰ تن عبور خواهد کرد.

پیش از این در این مجتمع، احداث مزرعه گل‌های نرگس، کاشت درختان لیمو، نارنج، انجیر، توت، انار و زیتون در دستور کار قرار گرفته که در سال‌های آینده این درختان به ثمر خواهند نشست.

در حال حاضر واحد فضای سبز این شرکت با بهره گیری از ۳۲ نفر نیروی با تجربه با روش‌های نوین علمی با بهره گیری حداقلی از منابع آبی وظیفه کاشت و نگهداری از فضا‌های سبز را به بهترین شکل بر عهده دارند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.