رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت گفت: برای گره زدن صنعت و دانشگاه باید صنعتگران ما مدرس دانشگاهی شوند و مدرسان دانشگاهی در صنعت فعالیت کنند.

سید محمد‌ مهدی هادوی رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای سند سیاستی ماشین سازی و تجهیزات اظهار کرد: ما در وزارت صمت از اردیبهشت فعالیت خودمان را شروع و تقسیم کار‌ها کرده ایم. در مجموعه وزارت صمت و در همان سند سیاستی متولی هر موضوع را مشخص کردیم.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت ادامه داد: سازمان‌هایی مثل ایدرو، ایمیدرو، مرکز ساخت داخل، انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای و سایر بخش‌های مرتبط در این مسیر با واحد‌های تولیدی همراه خواهند بود. وظایف هر کس مشخص شده و همه فعالیتشان را در مسیر تعیین شده از اردیبهشت امسال آغاز کرده‌اند. امیدوار هستیم در کمتر از ۳ ماه آینده اقدامات اولیه را در مسیر اجرا این سند داشته باشیم و تاثیراتش را بر توسعه این صنعت نشان دهد.

هادوی بیان کرد: اُفقی که برای اجرای این طرح تجسم و مشخص کرده‌ایم ۵ ساله است؛ در بخش‌هایی مثل زنجیره ارزش صحبت از فولاد ضد زنگ کرده‌ایم چرا که این قلم کالا مورد نیاز صنعت ماشین سازی ماست از همین ابتدا فعالیت را شروع کردیم و با سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد بحث شدیم تا آن‌ها را به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کنیم. از ایمیدرو برای تولید در حوزه ساخت فولاد کمک گرفتیم و برای ساخت ماشین ابزار‌های پیشرفته با ایدرو و بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم.


بیشتر بخوانید:


او با تاکید بر اهمیت همکاری تمام دستگاه‌های این حوزه، افزود: ماشین سازی تبریز ما ماشین تراش و فرز ساده را تولید می‌کند، اما توان ساخت ماشین آلات پیشرفته که امروز نیاز کشورمان است را ندارد. امیدوار هستیم تا پایان سال 1400 قدم‌های خوبی در همین مسیر برداریم.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت تشریح کرد: در بحث مهارت افزایی دنبال آن هستیم که نیرو‌ها را با کمک صنعت ماهرتر کنیم. موضوع ما صرفا دانشگاه نیست و ایده ارائه ۳ ساله مدرک کارشناسی ماشین کاری است؛ دوره‌ای که به ازای هر ۶ ماه فعالیت در صنعت و ۶ ماه در دانشگاه خواهند بود. صنعتگران ما مدرس دانشگاهی خواهند بود و مدرسان دانشگاهی وارد صنعت خواهند شد.

هادوی با تاکید بر اهمیت در هم آمیخته شدن صنعت و دانشگاه ادامه داد: مالکیت فکری یکی از اقدامات عملیاتی ماست تا بتوانیم با گره زدن بحث دانشگاه و صنعت و حل چنین مسائلی آن را عملیاتی کنیم. با توجه به روندی که در حال طی شدن است در ۶ ماه دوم امسال خبر‌های خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار