سخنگوی وزارت امور خارجه چین انفجار اتوبوسی در پاکستان که منجر به کشته شدن ۹ تبعه چینی شد را محکوم و خواستار حفظ امنیت اتباع پکن در اسلام آباد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین نگرانی شدید خود را درباره انفجار اتوبوس در شمال غربی پاکستان که منجر به کشته شدن ۱۳ نفر از جمله ۹ چینی شد، ابراز کرد و خواستار مجازات شدید برای عاملان این حمله شد.

این اتوبوس حامل مهندسان، نقشه برداران و کارگران مکانیکی چینی بود که در پروژه ساخت سد «داسو» در استان «خیبر پختونخوا» کار می‌کردند.

یک مقام ارشد اداری محلی به خبرگزاری فرانسه گفت: این انفجار باعث شعله ور شدن موتور و کشیدن وسیله نقلیه به داخل دره شده است که در نتیجه آن ۱۳ نفر از جمله ۹ چینی کشته و ۲۸ چینی دیگر نیز زخمی شدند. این مقام ماهیت انفجار را مشخص نکرد.

«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین این حمله را محکوم کرد و در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چین از پاکستان خواست این موضوع را به طور واضح روشن، عاملان آن را دستگیر و مجازات سختی را برای آن‌ها اعمال کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین از اسلام آباد خواست امنیت شهروندان چینی و موسسات و پروژه‌های چینی را در این کشور تضمین کند.

او در ادامه گفت: امنیت کارمندان چینی که در پروژه‌های ساختمانی در پاکستان کار می‌کنند مدت هاست که برای پکن نگران کننده شده است. همچنین چین در سال‌های اخیر میلیارد‌ها دلار در کشوری که با آن ارتباط نزدیک دارد سرمایه گذاری کرده است.

صبح امروز بر اثر وقوع انفجار در یک اتوبوس حامل کارگران یکی از سد‌های در حال ساخت در کوهستان‌های شمال پاکستان چندین نفر کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار