مدیرکل هواشناسی فارس درخصوص رگبار، رعد و برق، خیزش گرد و خاک و وزش باد شدید در استان فارس هشدار داد.

مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه در استان فارس، اظهار کرد: افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک با احتمال تگرگ در استان فارس پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: این سامانه موجب افزایش ابر، وزش باد و با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده در نواحی جنوب و جنوب شرق استان بویژه شهرستان‌های لار، لامرد، داراب، زرین دشت و فورگ می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: همچنین این سامانه در بعد از ظهر روز پنج شنبه ۲۴ تیرماه نواحی جنوب و جنوب شرق، غرب و برخی نقاط مرکزی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قطره سامانی اضافه کرد: همچنین این سامانه در بعد از ظهر روز جمعه ۲۵ تیرماه نقاط مرکزی، جنوب غربی، شرق و جنوب شرق استان را فرا می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: در روز شنبه ۲۶ تیرماه افزایش ابر، رگبار، رعد و برق با احتمال تگرگ و اصابت صاعقه در سطح استان و با شدت بیشتر در مناطق جنوب و جنوب شرقی به ویژه شهرستان‌های لار، لامرد، اوز، خنج، داراب، زرین دشت، فورگ، جهرم، قیروکارزین و فیروزآباد خواهیم داشت.

او ادامه داد: برای روز یکشنبه ۲۷ تیرماه این سامانه در مناطق جنوب شرق، شرق و غرب استان فعال خواهد بود.

قطره سامانی گفت: این سامانه در روز دوشنبه ۲۸ تیرماه مناطق جنوب و جنوب غرب استان فارس به ویژه شهرستان‌های لار، لامرد، اوز، خنج، داراب، زرین دشت، فورگ، جهرم، قیروکارزین و فیروزآباد و به صورت ضعیف‌تر و پراکنده مرکز استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او تصریح کرد: این سامانه در روز سه شنبه ۲۹ تیرماه از استان فارس خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس افزود: از آنجا که احتمال جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقت و آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد، توصیه می‌شود در تردد جاده ای، اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و کوهنوردی، و چرای دام در مراتع مرتفع بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب اجتناب شود و سازه‌های موقتی تحکیم و در جمع آوری محصولات کشاورزی تسریع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.