اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

اعلام آمادگی ۱۳ واحد صنفی بزرگ برای ساخت نیروگاه برق

وزیر نیرو گفت: ۱۳ واحد بزرگ صنعتی در حوزه فولاد، آلومینیوم و مس آمادگی خود را برای ساخت نیروگاه برق اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه هئیت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بعد از مذاکرات مفصل و اعلام آمادگی صنایع بزرگ که از طریق وزارت صمت صورت گرفت؛ اکنون ۱۳ واحد بزرگ صنعتی در حوزه فولاد، آلومینیوم و مس آمادگی خود را برای ساخت نیروگاه برق اعلام کردند.

وی گفت: از این نیروگاه‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق تولید خواهد شد و موافقت وصولی برای احداث این نیروگاه‌ها داده شد.

اردکانیان تصریح کرد: در این چند روزه خوشبختانه مشکلی در قطعی برق نداشتیم؛ مردم عزیز از انجام کمک‌های کوچک دست برندارند چراکه کار‌های بزرگی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با همکاری وزارت صمت قرار شد، شیفت آخر شب صنایع برای کاهش مصرف برق را برداریم تا صنایع هم بتوانند تولیدات خود را مجدد در شب داشته باشند، تا در این بازه زمانی ۸ روزه که با گرمای زیاد مواجه هستیم تولید در مقیاس وسیع آسیب نبیند.

اردکانیان گفت: با کاهش دما و افزایش سطح همکاری مردم این دوره را پشت سر بگذاریم، همکاران بنده تلاش می‌کنند و از همکاری تمامی مردم و اهالی رسانه سپاسگزارم.

وی افزود: نیروگاه‌هایی که در فعال هستند مجوز دارند و نیروگاه‌های عمدتا سوخت گاز هستند؛ اکنون مشکل در سوخت نداریم. یکی از پاکترین سوخت‌ها، سوخت گاز است و زمستان سال گذشته در تامین گاز مشکلاتی داشتیم، اما بیشتر از آب برای تولید برق استفاده کردیم تا جبران شود.

وزیر نیرو عنوان کرد: در سال اول و آخر دولت، خشک‌ترین سال‌ها را پشت سر گذاشتیم که تجربه خوبی برای دست اندرکاران آب و برق بود؛ آن چیزی که امروز شاهد هستیم، فاصله زیادی با چیزی است که پیش بینی شده است؛ هر چه بازه‌های زمانی که مورد پیش بینی در خصوص آب و هوا و بارش‌ها انجام می‌شود، کوتاه‌تر باشد، دقت در آن بیشتر است.

اردکانیان با اشاره ایجاد ظرفیت برق توسط برخی صنایع گفت: دیروز موافقت اصولی احداث ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات توسط ۱۳ واحد صنعتی فولاد، آلومینیوم و مس صادر شد.

او در پایان درباره واردات برق از کشور‌های همسایه گفت: ما امروز از سه کشور همسایه حدود ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌کنیم و صادرات ما حدود ۱۰۰ مگاوات، به منظور تامین منابع واردات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سوخت ارزون بدین تا همه نیروگاه بزنن
آخرین اخبار