پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی دربی میان سرخپوشان و استقلال توضیحاتی را بیان کرد.

پایان رافت، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس  در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازی دربی بین سرخپوشان و استقلال اظهار کرد:  وضعیت هر ۲ تیم به خصوص تیم پرسپولیس خیلی خوب بوده است و برد‌های متوالی به دست آورده اند. دربی یک بازی سنتی است که سرخابی‌ها هر سال ۲، ۳ بار با یکدیگر بازی می‌کنند.

رافت گفت: به نظرم بازیکنان پرسپولیس در صورت برد در دربی نباید مغرور شوند و تصور کنند ۳ بازی باقی مانده لیگ برتر فوتبال راحت است. در صورت باخت در دربی نباید روحیه بازیکنان پرسپولیس پایین بیاید و آن‌ها توجهی به دیدار‌های باقی مانده نداشته باشند. امیدوارم سرخپوشان  مدیریت قوی برای این بازی داشته باشند.

پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد 

او افزود: بازی دربی جدا از دیدار‌های لیگ برتر فوتبال است و حساسیت خاصی دارد. تیم پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد و این موضوع را چندین سال نشان داده است. امیدوارم روز پنجشنبه شاهد یک بازی خوب از لحاظ فنی باشیم و تیم‌ها به دور از مسائل حاشیه‌ای به بازی خود بپردازند. هر ۲ تیم بازیکنان باکیفیتی دارند؛ به همین علت بازی جذابی خواهیم دید. من فکر می‌کنم با توجه به داشته‌هایی که تیم پرسپولیس دارد، به طور حتم می‌تواند برنده بازی دربی باشد.

رافت درباره درگیری‌های لفظی و صدور بیانیه‌ها قبل از بازی دربی اظهار کرد: من چنین مسائلی را دوست ندارم. فشار روحی و روانی وارد شده به مربیان و بازیکنان باعث می‌شود که آن‌ها به اظهارات تیم حریف واکنش نشان بدهند. به نظرم بیانیه نویسی استقلال و پرسپولیس درست نیست. طرفداران و هواداران، فوتبال زیبا را دوست دارند و از صدور بیانیه خوششان نمی‌آید. به نظرم اگر مربیان به مسائل فنی تیم خود بپردازند خیلی بهتر است.

همه بازیکنان پرسپولیس ستاره هستند 

پیشکسوت پرسپولیس درباره این که چه کسی می‌تواند  ستاره دربی پایتخت باشد، گفت: خوشبختانه تیم پرسپولیس در چند سال اخیر نشان داده است که فقط یک بازیکن در این تیم ستاره نیست و همه بازیکنان ستاره هستند؛ در قالب یک تیم خوب کار می‌کنند. همه بازیکنان پرسپولیس در خدمت تیم هستند، زحمت می‌کشند و خیلی خوب کار می‌کنند. وحدت و همدلی تیمی پرسپولیس باعث شده است که بازیکنان با همه وجود بازی کنند.

مگر می شود ۵  سال تیم پرسپولیس را قهرمان کنند؟ 

او درباره هجمه‌های وارد شده به پرسپولیس اظهار کرد: به نظرم برخی از تیم‌ها به پرسپولیس حسادت می‌کنند. تیم پرسپولیس  در این چند سال در لیگ برتر فوتبال و لیگ قهرمانان آسیا کیفیت خوبی داشته است. تعداد زیادی از  بازیکنان این تیم به تیم ملی دعوت می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود هجمه‌هایی به سرخپوشان وارد کنند. مگر می‌شود که ۵ سال بخواهند یک تیم را قهرمان کنند؟ هر کسی بخواهد سناریوی این قهرمانی‌ها را بنویسد، غلط و اشتباهی در آن  پیدا می‌شود. به نظرم این مسائل بیشتر نمایش برخی از تیم‌ها است؛ زمانی که نمی‌توانند کیفیت تیمی خود را درست کنند به پرسپولیسی‌ها فشار می‌آورند. تیم پرسپولیس شایسته قهرمانی است و بازیکنان و مربیان خوبی در اختیار دارد.‌ ای کاش مسئولان پرسپولیس در این مدت که بازیکنان تحت فشار هستند، آن‌ها را  از لحاظ مالی حمایت کنند تا بدون دغدغه‌ به مصاف حریفان خود بروند.

او درباره قضاوت فغانی در دربی پایتخت گفت: فغانی داور خوب بین المللی محسوب می شود که در سطح جهانی سوت می‌زند. مایه افتخار است که فغانی دربی پایتخت را قضاوت کند.

پرسپولیس متکی به فرد نیست 

رافت درباره این که نبود آل کثیر و کامیابی نیا چه تاثیری بر روند بازی پرسپولیس دارد، گفت: تیم پرسپولیس در گذشته بازیکنان زیادی از دست داد، اما مشکلی پیش نیامد؛ چون همه بازیکنان اصلی و ذخیره برای قهرمانی می‌جنگند. نیمکت نشین‌ها ثانیه شماری می‌کنند که وارد زمین مسابقه شوند و تلاش کنند. به هر حال بازیکنان جایگزین سعی می‌کنند با دوندگی و جنگندگی بیشتر جای خالی نفرات مصدوم و محروم را پر کنند. خوشبختانه تیم پرسپولیس متکی به فرد نیست و همه بازیکنان در خدمت تیم هستند و برای هدفشان، یعنی قهرمانی می‌جنگند.

او در پایان گفت: ان شاءالله تیم پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی فوتبال قهرمان شود.  


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.