جمالیان گفت: کارخانه باریج اسانس به زودی به استان مرکزی ملحق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک از انتقال کامل کارخانه باریج اسانس از اصفهان به اراک خبر داد.

جمالیان افزود: کارخانه باریج اسانس در زمینه تولید دارو‌های گیاهی فعالیت دارد و به زودی به استان مرکزی ملحق خواهد شد که استقرار کامل آن در مرکزی کمک شایانی به دانشکده داروسازی خواهد داشت.

او همچنین از صدور مجوز تاسیس و راه‌اندازی دانشکده داروسازی در استان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد وگفت: تامین هیئت‌علمی و اساتید دانشکده را دانشگاه علوم پزشکی بر عهده گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک در تأمین فضا و ساختمان این دانشکده مشارکت دارد.

او ادامه داد: دانشگاه موظف شده تا قبل از پذیرش دانشجو، حداقل ۲ نفر هیأت علمی در هر مرکز از گروه‌های آموزشی اصلی داروسازی که شامل فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماگوگنوری، داروسازی بالینی و سم‌شناسی جذب کند.

شرکت دانش بنیان داروسازی باریج اسانس، بزرگترین تولید کننده داروهای گیاهی و اولین شرکت دارویی کشور است

این کارخانه دارو و فرآورده های آرایشی- بهداشتی و غذایی بر پایه مواد مؤثره گیاهی تولید می کند و در حال حاضر در حوزه جغرافیایی  استان مرکزی قرار دارد  اما  کار های اداری شرکت با شهر کاشان استان اصفهان انجام می شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.