اداره تامین اجتماعی هرمزگان اعلام کرد دریافت سابقه بیمه ای خدمت سربازی به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه تلفنی و اینترنتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،سلیمان رنجبری،معاون تعهدات بیمه‌ای تامین اجتماعی هرمزگان گفت:در قالب طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی، پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه افراد به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه افراد به شعب تامین اجتماعی نیست.

رنجبری با اشاره به اینکه برای دریافت این خدمات کارت پایان خدمت هوشمند لازم است،افزود: متقاضیانی که قبل از تاریخ ۷ مردادماه ۱۳۸۵ خدمت سربازی را به پایان رساندند در صورتی که حداقل یک روز سابقه بیمه‌ای در کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی قبل از دوره خدمت و حداقل یک روز سابقه بیمه‌ای بعد از دوره خدمت وظیفه داشته باشند، نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند و دوره خدمت وظیفه آنان به عنوان سابقه بیمه‌ای لحاظ خواهد شد.

او افزود: متقاضیانی که بعد از تاریخ ۷ مردادماه ۱۳۸۵ خدمت سربازی را به پایان رسانده اند به شرط داشتن حداقل دو سال سابقه بیمه‌ای و هم چنین داشتن ارتباط بیمه‌ای با سازمان تامین اجتماعی در زمان تقاضا، می‌توانند برای درخواست احتساب دوره خدمت وظیفه به عنوان سابقه بیمه‌ای خود اقدام و حق بیمه مربوط به آن را پرداخت کنند.

معاون تعهدات بیمه‌ای تامین اجتماعی هرمزگان گفت:همه متقاضیان باید ۷ درصد میانگین حقوق و مزایای دو سال پیش از درخواست را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

رنجبری افزود: بازه زمانی قابل پذیرش برای احتساب مدت خدمت سربازی مشمولان، تاریخ شروع و پایان خدمت سربازی مندرج در کارت‌های پایان خدمت است.

این مقام مسئول بیان کرد: براساس طرح ۳۰۷۰ که در سال گذشته عملیاتی شد، این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.