با پایان مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، ترین‌های هر بخش معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران شب گذشته با برگزاری ۳ مسابقه به پایان رسید تا این رقابت‌ها به ۳ هفته پایانی و حساس خود برسد.

در این هفته تیم‌های مدعی پرسپولیس، سپاهان و استقلال با پیروزی مقابل حریفان، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را برای خود حتمی کردند و فاصله ایجاد شده با سایر تیم‌های جدول را افزایش دادند. از دیگر نکته‌های این هفته از رقابت‌ها حتمی شدن سقوط تیم فوتبال ماشین سازی تبریز است. تیمی که با ۱۴ امتیاز در انتهای جدول قرار دارد.

نتایج هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر:

سایپا صفر - استقلال ۲

تراکتور یک - گل گهر سیرجان صفر

سپاهان ۴ - صنعت نفت آبادان یک

پرسپولیس ۲ - آلومینیوم اراک صفر

فولاد یک - ماشین سازی تبریز صفر

مس رفسنجان یک - پیکان یک

نفت مسجد سلیمان ۲ - ذوب آهن اصفهان ۳

نساجی مازندران یک - پدیده صفر

تیم هفته (سپاهان اصفهان)

شاگردان محرم نویدکیا در تیم فوتبال سپاهان شنبه شب در استادیوم نقش جهان توانستند مهمان سخت کوش خود صنعت نفت آبادان را شکست دهند، فاصله ۲ امتیازی خود را با صدرنشین جدول یعنی پرسپولیس تهران حفظ کنند و به ۳ دیدار پایانی لیگ برتر فوتبال و نتیجه گیری در آن امیدوار باشند.

سپاهانی‌ها در یک بازی برتر توانستند با درخشش شهباززاده تیم آبادانی را با نتیجه ۴ بر یک شکست دهند.

مربی هفته (فیروز کریمی)

تیم فوتبال تراکتور در این هفته برای سومین بار پیاپی حضور فیروز کریمی با سابقه را روی نیمکت خود تجربه کرد. حضوری که با دومین پیروزی این مربی با دانش فوتبال کشورمان برای تبریزی‌ها به پایان رسید.

تیم فوتبال تراکتور که پیش از ورود کریمی نتایج چندان خوبی را کسب نمی‌کرد، بعد از حضور او از ۳ مسابقه قبلی خود ۲ پیروزی به دست آورده است. پیروزی‌هایی که شانس تراکتوری‌ها را برای کسب احتمالی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده حفظ خواهد کرد.

بازیکن هفته (ارسلان مطهری)

تیم فوتبال استقلال تهران هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر را با درخشش ارسلان مطهری، مهاجم خود با پیروزی ۲ بر صفر به اتمام رساند. دیداری که استقلالی‌ها در آن تا اواسط نیمه دوم در امر گلزنی مقابل حریف تهرانی خود ناموفق بودند، اما ورود این مهاجم کمک کرد تا استقلالی‌ها رتبه سوم خود را حداقل در پایان رقابت‌های لیگ برتر در این فصل حتمی کنند و حتی همچنان نیم نگاهی به رتبه‌های اول و دوم لیگ داشته باشند.

بازی هفته (نفت مسجد سلیمان– ذوب آهن)

شب گذشته دیداری حساس میان تیم‌های انتهای جدولی نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن اصفهان برگزار شد که شاگردان فکری در تیم نفت می‌توانستند با پیروزی مقابل مهمان خود ماندنشان را در رقابت‌های لیگ برتر تا حدودی قطعی کنند و هفته‌های پایانی را با آرامش بیشتری بازی کنند؛ اما درخشش ذوبی‌ها باعث شد که انتهای جدول لیگ برتر همچنان حساس باقی بماند.

ذوب آهن اصفهان شب گذشته در دیداری پر گل ابتدا ۳ بار دروازه میزبان خود را باز کرد، اما شاگردان فکری به بازی بازگشتند و در ۵ دقیقه ۲ گل به ثمر و اختلاف را به یک گل رساندند.

نفتی‌ها در ادامه نتوانستند دروازه ذوبی‌ها را باز کنند تا تیم اصفهانی همچنان به باقی ماندن در لیگ برتر امیدوار باشد.

دروازه بان هفته (محمدرضا اخباری)

اخباری، دروازه بان به اوج بازگشته تیم فوتبال تراکتور بعد از نمایش نه چندان خوب مقابل استقلال، در هفته بیست و ششم توانست در دیداری خارج از خانه مقابل امیر قلعه نویی، مربی سابق خود و تیم تحت هدایتش عملکرد خوبی را ارائه دهد و یکی از عوامل پیروزی یک گله تیم خود در آن بازی باشد.

اتفاق هفته (ماشین سازی اولین سقوط کرده لیگ بیستم)

هفته بیست و هفتم لیگ برتر شب گذشته به اتمام رسید. با پیروزی ذوب آهن اصفهان مقابل حریف خود یعنی تیم فوتبال ماشین سازی که در قعر جدول بود، سقوط ماشین سازی حتمی شد. اتفاقی که به دلیل عملکرد ضعیف این تیم تبریزی در سایر مسابقات لیگ حتمی بود، اما ۳ هفته مانده به پایان رقابت‌ها و حتمی شدن این موضوع شرایط این تیم برای ادامه بازی‌ها سخت‌تر خواهد شد.

ماشین سازی در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر در تبریز به مصاف پرسپولیس تهران خواهد رفت. دیداری که نتیجه آن برای خیلی از تیم‌های لیگ اهمیت فراوانی دارد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
عشق یعنی سپاهان
حرفه ای ترین باشگاه ایران
دارای مودب ترین سرمربی ایران
دارای کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران
تنها تیم ایرانی که در جام باشگاه های جهان شرکت کرده
طوفان زرد آسیا
تیم دیار زنده رود و فرهنگ و تاریخ و تمدن و مهد شهدا
آخرین اخبار