پایش عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب مالت در بشرویه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه از اجرای طرح ارزیابی و پایش سرمی بروسلوز (تب مالت) به لحاظ سطح تیتر واکسن در دام‌ها در این شهرستان خبر داد.

عبدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: بروسلوز یا تب مالت به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های عفونی مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود و باعث ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی و از دست رفتن ارزش‌های اقتصادی دام‌های مبتلا می‌شود و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری خطرناک تب مالت، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

او افزود: در این طرح از دام‌های واحد‌های اپیدمیولوژیک که توسط اکیپ‌های دامپزشکی مورد مایه کوبی بروسلوز قرار گرفتند به صورت تصادفی خون گیری بعمل می‌آید ونمونه‌ها پس از تهیه سرم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی جهت انجام آزمایشات مربوطه ارسال و نتایج مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

عبدی با اشاره به اینکه علاوه بر واکسیناسیون، آموزش نیز یکی از مهمترین راه پیشگیری از بیماری است اظهار کرد: طرح مایه کوبی دام سبک واجد شرایط در برابر بیماری بروسلوز با پیش بینی حجم عملیات ۲۵ هزار رأس دام سبک از فروردین امسال آغاز شده و ادامه دارد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار