مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: استفاده مجدد از فاضلاب و پساب که به طلای خاکستری شهرت دارد باتوجه به محدودیت منابع آب، ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان این که یکی از راهکارهای اجرایی برای برون رفت از کاهش منابع آبی، استفاده از پساب به عنوان یکی از منابع آبی پایدار است، گفت: رشد جمعیت، گسترش شهرنشینی و توسعه کشاورزی و صنعت موجب افزایش تقاضا برای مصرف آب و برداشت منابع آب زیرزمینی شده است و با توجه به بروز خشکسالی و کاهش نزولات شاهد محدودیت منابع آب هستیم.

حکیمی گفت: بازچرخانی پساب فاضلاب (استفاده مجدد از پساب) به عنوان یکی از راهکارهای رایج و منطقی برای رفع مشکل کم آبی است.

او افزود: با توجه به محدودیت منابع آب ناچار در آینده نه چندان دور باید آب مورد مصرف در صنعت و سایر بخش‌ها از منابع مصرف شهری تفکیک شود؛ بازچرخانی پساب برای مصرف در صنعت به ویژه در تامین آب مورد مصرف فضای سبز دارای اهمیت ویژه خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: استاندارد سازی پساب و بازچرخانی آن علاوه بر کنترل آلودگی‌های زیست محیطی، به لحاظ کاهش مصرف میزان آب و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

او افزود: بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب تا حدی اهمیت دارد که شعار روز جهانی آب در سال ۲۰۱۷ به نام پساب، طلای خاکستری، نامگذاری شده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.