استاندار آذربایجان شرقی پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی را در حد انتظار و قابل قبول ندانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان شرقی گفت: از مجموع ۴۰ هزار سهمیه استان آذربایجان شرقی در طرح اقدام ملی مسکن ۶ هزار واحد با ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده که قابل قبول نیست.

او با تاکید بر حل مشکلات مربوط به این طرح، گفت: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن تعهداتی را بویژه در شهر جدید سهند ایجاد کرده است که باید حل شود.

او در خصوص مسائل و مشکلات شهر جدید سهند نیز گفت: در بحث مدیریت این شهر و زیرساخت‌های آن مشکل وجود دارد که باید به صورت اساسی راهکاری اندیشیده شود و تا زمانی که این مشکل برطرف نشده نخواهیم توانست اقدامات اساسی انجام دهیم.

پورمحمدی در خصوص فاز ۲ شهرک صدرا در اندیشه تبریز نیز گفت:آب و برق این شهرک واگذار شده و برای تامین گاز آن نیز اداره کل راه و شهرسازی و شرکت پیمانکار با شرکت گاز همکاری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انجام معاملات سیمان در بورس کالا گفت: ماهیت این کار، شفاف‌سازی و حذف واسطه‌ها بود که در عمل این اتفاق نیفتاده و مشکل حل نشده است.

پورمحمدی ادامه داد: در فصل کاری ساخت‌وساز قرار داریم و پروژه‌های متعدد استان نمی‌توانند سیمان مورد نیاز را تامین کنند.

او اضافه کرد: باید پروژه‌های ملی و شرکت‌های ساختمانی و پیمانکاری که در استان فعال هستند در اولویت دریافت سیمان قرار گیرند و در صورت وجود سیمان مازاد به سایر استان‌ها صادر شود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: شرکت برق نیز میزان مصرف برق سیمان صوفیان را بررسی و با توجه به اینکه در فصل ساختمانی قرار داریم محدودیت‌های برقی را برای این شرکت کاهش دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.