مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مُهر گفت: یک هزار هکتار به کشت کنجد در این شهرستان اختصاص داده شد که کشت آن از نیمه خرداد ماه آغاز شد و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامحسین مظاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مُهر گفت: آماده سازی اراضی کشاورزی برای کشت کنجد بلافاصله پس از برداشت محصول گندم توسط برخی از کشاورزان انجام گرفته است و نیمی از کشاورزان در سطح ۵۰۰ هکتار بدون عملیات خاک ورزی در بقایای کشت گندم اقدام به کشت کرده و می‌کنند.

او با بیان اینکه کنجد از دانه‌های روغنی است که در شهرستان مهر تقریبا به صورت محصول سالم و گاهی به صورت ارگانیک به تولید می‌رسد، افزود: محصول تولیدی در داخل شهرستان‌های استان فارس، استان‌های بوشهر، قم، یزد، کرمان، اصفهان و … بصورت محصولات فرآوری شده مثل ارده، روغن کنجد، حلوا شکری، حلوا ارده، مصرف در نانوایی‌ها و شیرینی پزی‌ها کاربرد دارد.

مظاهری ادامه داد: ارقام غالب کشت شده در شهرستان مهر شامل داراب ۱۴، دشتستان، صفی آباد و ارقام محلی است و با توجه به مصرف کم بذر و همچنین کشت در بقایای گیاهی هزینه کاشت و داشت کمی دارد و عمده هزینه تولید این محصول مربوط به مرحله برداشت است که نیاز است مراکز تحقیقات بر روی ارقام با قابلیت هم زمان‌رسی و یا ماشین‌های برداشت همکاری لازم را داشته باشند.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.