اصغر فرهادی و امیر جدیدی، کارگردان و بازیگر فیلم «قهرمان» در مراسم فرش قرمز جشنواره کن صحبت‌هایی داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم فرش قرمز افتتاحیه فیلم «قهرمان» در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ ساعاتی پیش برگزار شد.

اصغر فرهادی نویسنده و کارگران و امیر جدیدی بازیگر این فیلم، روی فرش قرمز و پیش از اولین اکران «قهرمان» به سوالاتی پاسخ دادند.

فرهادی در ابتدا گفت: باورم نمی‌شد که بتوانند فستیوال را به گونه‌ای برگزار کنند که این تعداد تماشاگر و علاقه‌مند به سینما اینجا باشند و با وجود این بیماری من تصورم این بود که خیلی کار سختی است، ولی خیلی خوب توانسته‌اند کنترل کنند و همه چیز عادی جلو می‌رود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با هر فیلم تجربه تازه‌ای دارد یا نه بیان کرد: حتماً همین‌گونه است. اگرچه هریک از آن‌ها در مسیری مشابه‌اند، ولی با هر فیلم جدید، دنیای جدیدی را کشف می‌کنید، زوایایی که در فیلم‌های قبلی شاید فرعی بودند و کمتر به آن‌ها نگاه کرده‌ایم اصلی می‌شوند و این مسیر را تکرار می‌کنیم، ولی ادعا این است که با هر فیلم عمیق‌تر شوید.

فرهادی در ادامه با تأکید به اینکه هدف اصلی‌اش تعریف خیر و شر نبوده است افزود: اینکه هدف اصلی من این بوده باشد، نه. این موضوع به صورت ناخودآگاه در فیلم وجود دارد. اینکه بین خوبی و بدی به اصطلاحی که شما گفتید، یک خط شارپ و مشخص وجود ندارد، یک فاصله و یک تونالیته وجود دارد که این دو در جا‌هایی تشخیص‌شان از هم سخت می‌شود.

وی بیان کرد: نیت من این بود که قصه را خوب تعریف کنم. همیشه با این شروع می‌کنم که قصه‌ای که در ذهن دارم را به بهترین شکل تعریف کنم تا تماشاگر هیچ جای فیلم خسته نشود.‌این مهمترین هدف  در قدم اول است.

امیر جدیدی ستاره «قهرمان» نیز در مورد تجربه همکاری با اصغر فرهادی گفت: قطعاً فوق‌العاده است. آدم از او هنر یاد می‌گیرد و مهم‌تر از آن اخلاق و انسانیت بود که از او یاد گرفتم.

او اضافه کرد که حضور در جشنواره کن برایش لذت‌بخش و باعث افتخار است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اين فقط براى جشنواره ها فيلم مىسازد سرمايه گذارش هم هر كه باشه مهم نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۲ تير ۱۴۰۰
وا مگه فرهادی از ایران نرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
نه کجا بروند بهتر از اینجا؟!
هر جا برن میشن شهروند درجه ۲ و ....
اینجا هر حرفی میخوان میزنن،هر کاری بخوان میکنن،
آخرشم میگن آزادی بیان نبود و برای مردم تبدیل به اسطوره میشن!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۰
نیم لیبریتی ها را گنده نکنید. بعدا شاخ و شونه میکشند
آخرین اخبار