در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه مقرر شد به منظور تعدیل قیمت مرغ در بازار از چند روز آینده توزیع مرغ منجمد با قیمت مصوب هر کیلو ۲۰ هزار تومان آغاز شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه امروز (۲۲ تیر) در این جلسه با اشاره به ابلاغ مجوز توزیع مرغ منجمد در استان، گفت: طی روز‌های آینده عرضه مرغ منجمد در استان با توزیع روزانه هشت تن از سوی شبکه کاسبان امین آغاز خواهد شد.

دارابی ادامه داد: مرغ منجمد با قیمت مصوب ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان درب سردخانه توزیع و با قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه حجم مرغ منجمد برای توزیع در استان را ۱۰۰ تن عنوان کرد که با درخواست استاندار قرار شد این حجم به ۳۰۰ تن برسد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به مشکلاتی که برای نظارت بر بازار تولید و عرضه گوشت مرغ در استان وجود دارد، گفت: باید مشکلات مرتبط با عرضه مرغ در استان مرتفع شود.

بازوند خواستار نظارت جدی بر روند عرضه مرغ از مرغداری‌ها تا کشتارگاه و خرده فروشی‌ها شد تا مرغ با قیمت مناسبی به دست مردم برسد.

اسماعیل پرویزی فر معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت نسبتا آرام مرغ در استان در روز‌های اخیر، گفت: در پی کمبود‌هایی که درروز‌های پانزدهم و شانزدهم تیر ماه در استان در حوزه توزیع مرغ داشتیم، میزان عرضه مرغ در استان بیشتر شد و روز گذشته ۱۷۳ تن توزیع مرغ داشتیم که با این حجم از توزیع قاعدتا نباید کمبودی در بازار وجود داشته باشد.

احسان باقرخانی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه نیز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز توزیع مرغ منجمد در استان با قیمت مصوب دولتی از چند روز آینده از سوی شبکه کاسبان امین، گفت: توزیع گوشت مرغ منجمد از طریق کاسبان امین با این هدف انجام می‌شود که گوشت مرغ منجمد توزیعی به دست مصرف کنندگان برسد و این گوشت از رستوران‌ها سر در نیاورد.

در این نشست مصوب شد سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل پست و سازمان صمت در استان نظارت بیشتری بر تولید و عرضه گوشت مرغ تولیدی در استان داشته باشند.

دستور کار دوم جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان برنامه ریزی در راستای کاهش قیمت گوشت قرمز دراستان بود که در این راستا مقرر شد جلسه ویژه‌ای طی روز‌های آینده برای کنترل و کاهش قیمت گوشت قرمز در استان برگزار شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.