رئیس سازمان بهزیستی درباره آخرین وضعیت مسکن و اشتغال معلولان توضیحاتی ارائه داد.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از سال۸۵ تاکنون برای ساخت ۱۳۰هزار واحد مسکونی تسهیلگری شده تا در اختیار جامعه هدف سازمان بهزیستی قرار گیرد.

وی افزود: از این تعداد حدود۳۶هزار واحد مسکونی در ۲سال و نیم اخیر تسهیلگری و به جامعه هدف سازمان بهزیستی واگذار شده و ۳۵ هزار واحد مسکونی دیگر در دست احداث است.

قبادی دانا عنوان کرد: یکی از مسائل به وجود آمده این بود که طرح‌های ما به خانواده‌هایی تعلق می‌گرفت که زمین مناسب برای احداث مسکن را داشته اند و آورده اولیه آن‌ها زمین مناسب برای احداث منزل مسکونی بوده است و برای کسانی که زمین نداشته اند این امکان فراهم نبود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:با رایزنی‌هایی که با وزارت مسکن و شهرسازی داشتیم در پی این هستیم که بتوانیم برای حدود۸۰هزار خانوار که دارای زمین مناسب برای مسکن نیستند این امکان را فراهم کنیم که زمین مناسب برای این افراد اختصاص داده شود.

وی عنوان کرد: با همه این فعالیت‌ها بودجه مسکن سازمان بهزیستی در سال فقط ۶۵ میلیارد تومان است یعنی در حد بیش از ۲۰ الی ۳۰ منزل در کلانشهر‌ها نمی‌شود ساخت، اما امروز ۱۳۰هزار خانوار دیگر در نوبت دریافت مسکن و تسهیلات برای خرید یا احداث مسکن هستند.

قبادی دانا درباره استخدام معلولین گفت: سازمان بهزیستی سازمانی دولتی است و امکان استخدام نه برای معلولین و نه برای افراد غیر معلول ندارد و شرایط استخدام مانند سایر دستگاه‌های دولتی دیگر است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین عنوان کرد: به طور مثال ظرفیت استخدامی ۶۰۰ نفره در سال گذشته داشتیم که از طریق آزمون استخدامی برگزار شده استخدام انجام می شود.

وی در ادامه بیان کرد: طبق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت صد درصد از شغل‌هایی که در جدول استخدامی وجود دارد به افراد معلول اختصاص دارد که معلولان با یک دیگر در این زمینه رقابت می‌کند.

قبادی دانا افزود: ما سعی کردیم تسهیلات اشتغال معلولان را فراهم کنیم و به افرادی که به صورت کارفرمایی شغل ایجاد می‌کنند، پرداخت کنیم، برای مددجویان نیز سعی کردیم به صورت تجمیعی تسهیلات اشتغال دریافت کنند.

وی همچنین عنوان کرد: به طور مثال اگر این افراد برای ۲۰ نفر شغل ایجاد می‌کند می‌توانند دو میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب کردی پور
۱۵:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام خسته نباشیدببخشیدمن یه معلول جسمی حرکتی شدیدهستم پدرم بازنشست اداره منابع طبیعی هست میخوام خودم خونه داشته باشم اگر قصدیم باشه قصدشو پرداخت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
با عرض معذرت هیچکدام از این صحبت‌ها ،خروجی نداره.شما ببینید ،مسکن های قبلی که این همه این آقا و مدیرانش در بهزیستی استانها بر روی آن مانور دادند ،چگونه و چه موقع و با چه کیفیتی انجام شد و آیا اصلا انجام شد یا نه.حرف زدن و قول دادن خیلی راحت هست.باز خدا پدر و مادر سایر دستگاههای همکار را بیامرزه که تا حدودی پاسخگو هستند.بهزیستی اصلا در مورد سهم خودش پاسخگو نیست و فقط در حد تبلیغات و شوی تبلیغاتی هست.به والله العظیم قسم ،بی عدالتی محض را باید در بهزیستی ببینید.دلشان نسوخته ،فقط قول و و وعده و وعید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
مابه التفا وت افزایش مستمری فروردین رالطفاواریزکنیدچهارماه بعدازعیده به این پول احتیاج داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آقای قبادی دانالطفابگن بااین مبلغ 350هزارمستمری چه چیزی میتوان خریدلطفاخودتونوجای معلول بگذاریدیه فکری به حال این قشربکنیدمستمری هم که هرماه اعلام میکنیدبیستم واریزشد31ماه هم گاهی واریزنمیشه بااین ده روزتاخیرباپول معلولین کاری راه انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۲ تير ۱۴۰۰
مسولان نظام ایا میدانند قیمت مسکن از چند به چند رسیده کاسبان تحریم و جنگ هنوز جیبتان پر نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۲ تير ۱۴۰۰
زودتر تکلیف قیمت فضایی مسکن را مشخص کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ تير ۱۴۰۰
لطفا برای معلولینِ شدید که توانه کار ندارند ماده۲۷ قانون حمایت از معلولین و واریز مبلغ قانون کار را اجرا کنید بعد از چند سال انتظار
Canada
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۰
تنها به یک روش متوجه مشکلات معلولین عزیز می شوید .
که دولتمندان روحانی چند روز. با ویلچیر از پیاده روها استفاده کنید
تا شاید مشکلات این قشر را متوجه شوند
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۹:۲۲ ۲۲ تير ۱۴۰۰
خوشکل توحداقل تنت سالمه هرکاری ازت ساخته است خودتوبایک فردغیرسالم مقایسه میکنی-افسوس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
با سلام شمامسول محترم لطفا یه فکری هم به حال پشت نوبتیهای بهزیستی کن فرزند بنده با معلولیت خیلی شدید جسمی وذهنی دوسال پشت نوبتی هست واینجانب با حقوق کارگری چگونه بتوانم از عهده هزینه ها در ایم
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۸:۵۹ ۲۲ تير ۱۴۰۰
نه حقوق خوبی میدین واکسن هم نمیزنید مارو بی کار هستیم زندگیمون سخت شده من از زابل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۲ تير ۱۴۰۰
نه وامی‌به معلولان میدن نه مسکن همش دروغ میری میگی وام میگن معلول ذهنی ک وام شاملش نمیشه میگی مسکن میگه هیچی شاملش نمیشه اونم مسکن تو روستا کسی ک همه چیش تو شهرستان هست چطور بلند شده بره داخل روستا اینم بخاطر یه اتاق
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۸:۱۴ ۲۲ تير ۱۴۰۰
شما تو استخدام افراد عادی موندی می خوای معلولان را سامان بدی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۰
با سلام . همسایه ما با داشتن دو جوان معلول از طرف سازمان بهزیستی ثبت نام مسکن کرده بود که هنگام تحویل واحد : توسط دلالان و واسطه ها که با دادن وعده و وعیدهایی این واحد رو مفت از چنگشان در آوردند. البته این دلالان از مهندسان و مسئولان همان پروژه هستند.آیا سازمان و یا ارگانی هست که به این امر رسیدگی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۲ تير ۱۴۰۰
این آقا از وقتی اومده فقط وعده داده برای خانوار 2نفره 500تومن پوله؟وقتی حقوق کارگر میشه 4میلیون و میگن خیلی کمتر از هزینه های زندگیه دیگه شما خودت با 500تومن مقایسه کن بگین حق پرستاری معلولین شدید و خیلی شدید چی شد؟چرا بهزیستی وام نمیده جز وام اشتغال که اونم بگیری مستمری قطع میشه چرا میگن هر 3سال ویلجر میدن ولی میری بهزیستی میگن هر 5سال تازه جدیدا ویلچر نمیدن یه مبلغی میدن میگن برو خودت بخر مثلا 4سال پیش که ویلچر 1میلیون بود 800تومن دادن اینارو به کی بگیم چرا سایت شما صفحه مخصوص افغانستان داره ولی صفحه مخصوص معلولین و خبرنگار ویژه برای پیگیری مشکلات این قشر نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۲ تير ۱۴۰۰
من با مدرک فوق لیسانس رتبه زیر ۱۰۰ ارشد بیکارم شما فکر معلول ها هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
همین طرز فکر امثاله توئه که وضع اینجوریه
وقتی به قول خودت ارشد زیر ١٠٠شدی بی عرضگی خودته که هیچی بلد نیستی برات متاسفم شعور هم چیز خوبیه که تو نداری
سطح شعور آدم به مدرک نیست به فهمشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز خداروشکر شما بدنتون سالمه و میتونید کار کنید و رتبه خوبی هم دارین فقط ی کم سعی تلاش میخواد ک ب کار مورد علاقه تون برسین ..شمابا تن سالم نمتونینکار پیدا کنین حالا حساب کن کسیکه معلوله چطور کار میدا کنه ..بنطرتون اونا تو اولیت قرار بگیرن خوب نیست...با اینکه تو کشور ما باید اشنا داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۲ تير ۱۴۰۰
چرا نمیگی مدرک کارشناسیت رو با دوز و کلک گرفتی
Canada
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۲ تير ۱۴۰۰
اینشالله در دولت اتی .از شما نخبگان استفاده خواهند کرد
ناامید نشوید
حرفه ای هم یاد بگیرید
فقط به مدرک اکتفا نکنید .حرفه ای را یاد بگیرید
و کاری را در خانه شروع کنید .پرورش گل و گیاه وووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز شما با بدن سالم،ذهن توانا و مدرک فوق لیسانس میتونین کار کنین اما معلولین محدودیت در کار دارن مثلا یک معلول اگر سالم میبود شاید میتونست تو مکانیکی کار کنه اما حالا که حکمت خدا تو این بوده که سلامت کامل جسمی نداشته باشه،این دولته که باید برای اشتغال معلولین عمل کنه که این کار نه تنها تو ایرانه اسلامی بلکه تو کشورهای غربی هم رواج داره و از قوانینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۲ تير ۱۴۰۰
تو خجالت
آخرین اخبار