مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای نهضت مسکن تاکنون ۲ هزار و ۶۴۲ واحد به مددجویان تحت پوشش واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بر اساس جزء ۲ بند چ ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور مددجویان تحت پوشش بهزیستی برای یکبار و در حد یک واحد مسکونی از پرداخت هزینه‌های انشعاباتی (آب، برق، گاز، فاضلاب) و صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری و دهیاری معاف هستند.

او افزود: در سال ۱۳۹۸، ۱۱۹ واحد مسکونی با مبلغ بیش از یک میلیارد تومان کمک بلاعوض به مددجویان تحت پوشش واگذار شده  و در سال ۱۳۹۹ نیز۱۷۰ واحد به افراد تحت پوشش و واجدین شرایط با مبلغ بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان واگذار شده است.

محمدی ادامه داد: در خصوص جذب مشارکت‌های مردمی نقدی و غیرنقدی خیرین و توزیع در بین جامعه هدف نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان در قالب کمک‌های خدماتی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بوده و در سال ۱۳۹۹ این رقم به بیش از ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: در زمینه اشتغال مددجویان در سال ۱۳۹۸، برای ۶۲۳ نفر که شامل ۳۳۰ مددجوی تحت پوشش شهری و ۲۹۳ نفر از ساکنان در روستا ایجاد اشتغال شده است و ۵۸۳ نفر تسهیلات قرض الحسنه اشتغال دریافت کردند و بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حق بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و جبران عدم کارآیی به افراد تحت پوشش جهت صیانت از شغل و تثبیت اشتغال‌های ایجاد شده پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ برای ۶۷۲ نفر که از این تعداد ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق روستایی و ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق شهری اشتغالزایی صورت گرفته است که از این تعداد ۱۱۲ نفر از طریق منابع CBR,گروه‌های همیار، مراکز غیردولتی، پرذاخت مشوق‌های بیمه‌ای و تسهیلات بلاعوض  به اشتغال رسیده اند.

محمدی افزود: بهزیستی با توجه به شرایط جسمانی مددجویان مبلغی را نیز به عنوان جبران عدم کارآیی به کارفرمایان می‌پردازد که اگر مددجویی مشکل جسمانی دارد جهت جبران عدم کارایی اعتباری به کارفرما تزریق می‌شود که پارسال بیش از ۳۶۰ میلیون تومان به واجدین شرایط پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.