مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: هر گونه نگهداری کالا در انبار‌ها باید در سامانه جامع انبار‌ها به ثبت رسیده باشد و صاحبان انبار‌ها نیز مکلف به اعلام موجودی سامانه مذکور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا سالاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه بر اساس قانون، ورود و خروج کالا از انبار می‌بایست به ثبت رسیده باشد، افزود: در برخی موارد شاهد تخطی عده‌ای سودجو از این موضوع هستیم که بمنظور منفعت طلبی و گرانفروشی صرفا ورود کالا را ثبت کرده و عملا هیچگونه خروج کالایی را ثبت نمی‌کنند که این موضوع مصداق احتکار و امتناع از عرضه کالا تلقی شده و مجازات قانونی در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به برخورد قاطع تعزیرات حکومتی با این افراد ادامه داد: الزام به عرضه کالا به نرخ رسمی و جریمه نقدی تا ۷۰ درصد ارزش کالا، مجازاتی است که قانونگذار برای احتکار کالا و امتناع از عرضه در نظر گرفته و در صورت تشکیل پرونده تعزیراتی، با متخلفان بطور قاطع برخورد و مجازات اشد برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

سالاری از اجرای طرح پایش مستمر انبار‌ها در استان فارس خبر داد و اضافه کرد: در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس امنیت اقتصادی، سازمان صمت و اتاق اصناف مرکز استان، گشت‌های مشترک بازرسی انجام و وضعیت انبار‌ها بصورت مستمر پایش شده تا تخلفات این حوزه به حداقل برسد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس نقش نظارتی شهروندان را در کاهش تخلفات یادآور شد و اضافه کرد: مردم می‌توانند گزارشات و شکایات خود را به شماره ۱۲۴ سازمان صمت اطلاع دهند تا موارد، توسط گشت‌های نظارتی بررسی و در صورت وقوع تخلف، پرونده تعزیراتی تشکیل و متخلفین اعمال قانون شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.