مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مجوز ساخت و ساز در باغستان سنتی به دلیل ضرورت صیانت از این مجموعه ارزشمند طبیعی و تاریخی به هیچ عنوان صادر نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، پرویز عبدی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: حفاظت از باغستان سنتی قزوین از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این مجموعه دارای کارکرد‌های کشاورزی، محیط زیستی، تاریخی و فرهنگی است به همین منظورمجوز ساخت و ساز در آن به دلیل ضرورت صیانت از این مجموعه ارزشمند طبیعی و تاریخی به هیچ عنوان صادر نمی‌شود.

عبدی اظهار داشت: در حال حاضر ۶ تیم با انجام گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها با هدف پیشگیری از تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در باغستان سنتی قزوین به فعالیت می‌پردازند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ساخت بنا و تغییر کاربری در باغستان سنتی خط قرمز ماست، گفت: شهروندان قزوینی در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری در باغستان سنتی قزوین مراتب را برای رسیدگی به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

وی با بیان اینکه در حریم شهرها، مدیریت شهری باید از ساخت و ساز‌های غیرمجاز پیشگیری کند و نسبت به این حوزه مسوول باشد، افزود: هم افزایی دستگاه‌ها از جمله شهرداری و شورای قزوین برای صیانت و احیای باغستان سنتی قزوین بسیار ضروری و مهم است.

باغستان سنتی قزوین در فهرست آثار ملی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.