مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان ایجاد موج پنجم کرونا تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۱ افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا اباصلتی مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که از زمان ایجاد موج پنجم کرونا و شناسایی ویروس دلتا هندی تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۱ بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است گفت: سردرد، تب و لرز، آبریزش بینی و حالت تهوع از علائم بارز ابتلاء به ویروس کرونا دلتا است و به کسانی که دارای این علائم هستند توصیه می‌شود بصورت خانوادگی مورد بررسی قرار گیرند.


بیشتر بخوانید


او با بیان این‌که خطرات و آسیب‌های ویروس دلتا به مراتب بیشتر از گونه‌های قبلی است، افزود: تب طول کشیده، تنگی نفس، خستگی زیاد، سردرد شدید، ضعف شدید و درد قفسه سینه از جمله علائم دلتا است ویروس جهش‌یافته‌ای که به نقاط مختلف بدن از جمله ریه آسیب می‌زند.

مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از زمان اجرای برنامه واکسیناسیون، بخشی از تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۱ در خصوص مراقبت‌های پس از تزریق واکسن بوده است که در این زمینه توصیه‌های لازم به شهروندان ارائه می‌شود.

اباصلتی با بیان این‌که افراد پس از تزریق واکسن باید مصرف مایعات و سبزیجات داشته باشند و در کنار آن مصرف میوه‌ها و غذا‌های آب دار را در دستور کار خود قرار دهند، بیان کرد: توصیه اکید ما این است که در ۴۸ ساعت اول، غذای چرب و نشاسته‌دار مصرف نشود.

او تصریح کرد: توصیه مکرر کارشناسان مستقر در سامانه ۱۹۱ این است که به اصل رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا توجه کرده و دیگران را نیز به رعایت این اصول ۳‌گانه تشویق کنند.

 

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.