از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای طرح روستای بدون بیکار در خوزستان استفاده می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق شیخی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امیدیه گفت: ایجاد توانمندی اجتماعی روستائیان از راه توسعه گردشگری و صنایع‌دستی، ممکن است نقش مهمی در غلبه بر انگاره‌های توسعه نیافتگی و نیز بهبود تعاملات و ارتباطات اجتماعی ساکنان این نواحی داشته باشد.

او افزود: باهدف توانمندسازی و اشتغالزایی روستائیان و عشایر در موضوع صنایع‌دستی و گردشگری، برنامه‌های هدفمندی از جمله آموزش، ترویج و توسعه صنایع‌دستی و آگاهی‌سازی برای گردشگری روستایی و ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و استفاده از مزایای این حوزه را در دستور کار دارد.

شیخی بیان داشت: برای تحقق و عملی شدن همه این فرآیندها، مقرر شد بعد از شناسایی افراد و ارزیابی‌های لازم از سوی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فرمانداری، بخشداری و دهیاری روستای امیرالمومنین، افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات، به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امیدیه تصریح کرد: امید است با توسعه این روند، شاهد اجرای طرح‌های پایدار روستای بدون بیکار و هدفمند اشتغالزایی در دیگر روستا‌های امیدیه باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.