فرماندار گچساران گفت: آتش سوزی در ارتفاعات نارک مهار شده و عملیات اطفای حریق در دمای ۵۰ درجه خامی هم اکنون ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا اتابک  فرماندار گچساران گفت: در حال حاضر دو فروند بالگرد کار هلی برن نیرو‌های امدادی به منطقه را انجام می دهند و هزار نیرو درگیر آتش سوزی‌ها هستند.

اتابک در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی‌های ارتفاعات نارک و خامی این شهرستان افزود: آتش سوزی در ارتفاعات نارک با تلاش همه جانبه کنترل و مهار شده است و هم اکنون نیرو‌ها برای پایش در منطقه حضور دارند.

او با اشاره به اینکه آتش سوزی در بخش‌ های اعظمی از کوه خامی تا این لحظه نیز کنترل شده است ادامه داد: آتش سوزی "کوه خامی" در چند نقطه از ارتفاعات مناطق مارین، نیمدور و فتح ادامه دارد هرچند در همه این نقاط نیرو‌های امدادی حضور دارند و در حال حاضر نیز در حال اعزام نیرو‌های جدید و تازه نفس به منطقه هستیم.

فرماندار گچساران گفت: نیرو‌های مردم نهاد، منابع طبیعی، محیط زیست، تیپ ۴۸ فتح، نیرو‌های امدادی، بسیج، خدماتی، انجمن‌ های دوستار طبیعت در حال اعزام به منطقه هستند.

اتابک بیان کرد: به هرحال اقدامات برای مهار آتش سوزی ارتفاعات خامی در حال انجام است، اما سخت گذر بودن، پوشش متراکم جنگلی و دمای ۵۰ درجه منطقه کار امداد رسانی را مختل کرده در نتیجه کار اطفاءحریق کمی به تاخیر افتاده است.

او اضافه کرد: تلاش همه عوامل و نیرو‌های امدادی در منطقه با جدیت ادامه دارد.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه رسانه‌ ها از انتشار اخبار کذب در رابطه با آتش سوزی‌ ها پرهیز کنند و به میدان واقعی مبارزه با آتش بیایند گفت: نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با پیگیری‌ های مستمر در این رابطه کمک‌ های خوبی داشتند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۰
دلم میسوزد