همتی از گشت‌های مشترک کارشناسان استاندارد و اداره صمت از مراکز صنفی در شهرستان ایوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام،گفت: به منظور کنترل بر کیفیت کالا‌های عرضه شده و همچنین داشتن نشان استاندارد، بازرسان این اداره کل در قالب گشت‌های مشترک با حضور نماینده‌های اداره صمت شهرستان ایوان از مراکز عرضه این شهرستان نظارت و بازرسی به عمل آوردند.

همتی با بیان اینکه در این بازرسی‌های مشترک، فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم برقی، اوزان سبک مراکز صنفی و نانوایی‌ها مورد بازرسی قرار گرفت، اظهار کرد: این گشت‌ها در راستای کنترل مراکز عرضه در جهت حفظ سلامت شهروندان انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه در این بازرسی ها، با صاحبان مراکز صنفی که ترازو‌های آن‌ها دارای نقص باشد برخورد خواهد شد، مطرح کرد: صحت عملکرد وسایل توزین (ترازوها) در واحد‌های صنفی به طور مداوم در طول سال نیز از سوی اداره کل استاندارد رصد و بررسی می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام افزود: در این نظارت‌ها اگر یک وسیله توزین دارای نقص و مشکل باشد، پلمب شده و باید برای بهره برداری دوباره از آن نقص مربوطه برطرف شود.

او ادامه داد: این بازرسی‌ها که از رسالت‌های مهم اداره کل استاندارد به شمار می‌رود، در راستای حفظ حقوق عامه انجام می‌شود.

همتی مطرح کرد: همشهریان گرامی برای اطمینان از اصالت علامت استاندارد روی هر محصول، می‌توانند کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و همچنین شکایات خود را در زمینه کالا‌ها و محصولات فاقد استاندارد به ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل ارسال کنند تا در اسرع وقت مطالبات آن‌ها توسط این اداره کل پیگیری شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.