حسینی از آغاز نوبت گیری برای سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی در سامانه پادا از هفته آینده خبر داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از نوبت‌گیری ۴۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا ۲۰ تیر خبر داد و  گفت: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۲۰ روز گذشته است و در این مدت ۶۱۵ هزار و ۳۷۴ نوآموز بدو ورود به دبستان نوبت گیری کردند که از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۲۹۵ نوآموز بدو ورود به دبستان بر اساس نوبت ارزیابی شده اند.

او افزود: استان‌های خراسان شمالی، مرکزی، ایلام، چهارمحال بختیاری، بوشهر، قم، کرمانشاه قزوین، زنجان و سمنان به ترتیب بیشترین درصد نوبت‌گیری نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را تاکنون داشته‌اند.

حسینی گفت: استان‌های کردستان، همدان، اردبیل، گلستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، خوزستان، لرستان، مرکزی و خراسان شمالی نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در سال جاری علاوه بر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش‌دبستانی نیز هدف‌گذاری شده است، گفت: ثبت نام نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان، از اوایل هفته در سامانه پادا آغاز شده است و از شنبه هفته آینده با فعال شدن اطلاعات برای مدیران مراکز پیش دبستانی، نوبت گیری نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش آغاز خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامه‌های سنجش در سال جاری است و در ۵ استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان به‌صورت پایلوت انجام خواهد شد.

او افزود: سنجش شایستگی‌های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان، با همت معاونت سلامت و تربیت‌بدنی، سنجش پردازش‌های شنیداری و غربالگری نارسایی خوانایی از دیگر اقدامات برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۰۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بیماری کروناهای مختلف و دلتا پلاس هم همین رنجها و درد های ریوی را و دیگر درد و رنجها و بیماریهای مختلف دیگر را به کودکان و نوجوانان و جوانان سریعا انتقال می دهد و شما مسئولان بی مسئولیت مدام می گویید می خواهید مدارس آموزش و پرورش را باز گشایی کنید با این وضعیت وخیم شیوع همگیری کرونایی کشنده درد و رنج آور اگر حتی یک کودک و نوجوان و جوان در مدارس و دانشگاها کرونا بگیرند مقصر 100% درصدیش شما مسئولان بی خرد بی مسئولیت عشق ریاست و جاه و مقام هستید و حق الناس گریبانتان را خواهد گرفت آموزش و پرورش مدارس و دانشگاها باید تا رفع کامل ویروسهای مختلف کرونا و دلتا پلاس در فضای مجازی و از طریق تلویزیون برگذار شود امتحانات نهایشون رو هم که دارید حضوری برگذار می کنید انقدر ملت را اذیت و آزار ندهید انقدر به ملت استرس و شک و نگرانی وارد نکنید اگر خدای نکرده اتفاق غیر قابل جبرانی برای حتی یک نفر در مدارس و دانشگاه ها رخ دهد شما نمی توانید با یک عذرخواهی معمولی داغ مردم را سرد کنید پروتکلها و دستورالعملهای بهداشتیتون هم بدرد اماکن شلوغی همچون مدارس و دانشگاها نمی خورد و جوابگو نیست و کنترلشان بسیار مشکل است . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه آزاده اندیشانه دور اندیشانه پیشگیرانه عادلانه مومنانه خداپسندانه .
آخرین اخبار