مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۹۰۰ گروه نمایشی در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، قادر آشنا مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با گروه‌ های نمایشی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش می‌شود با برنامه ریزی و تعامل با هنرمندان تئاتر نسبت به توسعه کمی و کیفی هنر تئاتر و همچنین فعال سازی مراکز کشف و پرورش استعداد‌های درخشان نمایش کشور گام‌ های موثری برداشته شود.

آشنا با بیان اینکه حضور مسئولان در استان‌ های مختلف در جمع هنرمندان نشان از توجه به فرهنگ، هنر و شکوفایی استعداد‌های هنری دارد، اضافه کرد: بیش از ۹۰۰ گروه نمایشی در کشور فعالیت می کنند.

او ادامه داد: نهضت نمایشنامه نویسی در کشور راه اندازی و برای اخذ آثار هنرمندان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

محمد علی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد هم در این نشست گفت: کهگیلویه وبویراحمد هنرمندان توانمندی در عرصه فرهنگ وهنر دارد که نیازمند توجه و حمایت ملی جهت شکوفایی استعداد‌های آنان است.

پیرسبزی نمایش نامه نویسی را از مزیت‌ های هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: انتظار می‌رود به هنرمندان تئاتر در سطح استان‌ ها و شهرستان که برای اجرا از امکانات کمتری برخوردار هستند نگاه ویژه‌ ای شود تا شاهد بروز و ظهور کار‌های خلاقانه آنان در عرصه هنر تئاتر باشیم.

او اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌ های استانی و منطقه‌ ای در حوزه تئاتر نقش مهمی برای تبادل تجربیات و به نمایش گذاشتن فعالیت هنرمندان این عرصه دارد که باید مورد توجه مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار گیرد.

در این نشست مسئولان گروه‌ های نمایشی به بیان دغدغه‌ ها، دیدگاه‌ ها پیرامون مسائل و مشکلات پیش روی تئاتر پرداختند و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به هنر تئاتر و هنرمندان شهرستانی شدند.

تفاهم برای تولید ۱۰ اثر نمایشی، تهیه تاریخ تئاتر استان، تشکیل کارگرو‌ه های تئاتر خیابانی به صورت تخصصی و برگزاری جشنواره‌ های مختلف با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.