محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور برای بررسی توسعه زیرساخت‌های بندری استان بوشهر به این استان سفر کرده است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور برای بررسی توسعه زیرساخت‌های بندری در بنادر شمالی استان بوشهر امروز صبح وارد جزیره خارگ شد.

او در سفر یک روزه خود، از اداره بندر خارگ، پایانه مسافری و بندر مروارید این جزیره، پایانه مسافری و اداره بندر گناوه، اداره بندر دیلم و  ریگ بازدید می‌کند و سپس برای جمع‌بندی سفرش وارد بوشهر می‌شود.

عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفته است، بنادر شمالی استان به دلیل واقع شدن در خور و عمق کم، با مشکلات عدیده‌ای برای توسعه فعالیت‌های خود مواجه بوده‌اند و سازمان بنادر و دریانوردی هم توسعه این بنادر را منوط به مشخص شدن طرح جامع توسعه بنادر کوچک کشور کرده بود.

به تازگی مطالعات طرح جامع به تصویب هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی رسیده است.


بیشتر بخوانید


به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، در دو ماه امسال، افزون بر ۶۵۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دو برابری داشته است.

سیاوش ارجمندزاده می‌گوید: با افزایش عمق کانال بندر بوشهر زمینه پهلوگیری کشتی‌های تجاری با ظرفیت ۳۰ هزار تن فراهم شده و همین امر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا را در این بندر افزایش داده است.

در سال ۱۳۹۹، ۴۵ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.