به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا جمالی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در سه ماه اول امسال، تعداد هزار و ۶ فقره شکایت در زمینه کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه دریافت و تعداد ۲۷۶ فقره به تشکیل پرونده منجر شد.
او افزود: در ۶۵۰ فقره شکایت نیز واحد صنفی متخلف تشخیص داده نشد و ۸۰ فقره شکایت هم با مصالحه و جلب رضایت شاکیان پایان یافت.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: بررسی گزارشها حاکی است که بیشترین گزارشها و شکایتهای رسیده در حوزه کالا، مربوط به انواع نان، پوشاک، مرغ گرم، میوه و سبزی و گوشی تلفن همراه بوده است و در حوزه خدمات بیشترین شکایت به تعمیرات خودروی سبک، آرایشگاههای زنانه، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک و نصب آسانسور تعلق داشته است.
بیشتر بخوانید
جمالی عنوان کرد: گرانفروشی، تقلب، کم فروشی و انجام ندادن تعهدات بیشترین موارد تخلفی بوده است که مردم از آن شکایت کردهاند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
انتهای پیام/ک