مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان از ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به ۳۳۵ زن سرپرست خانوار در سه ماه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: در راستای توانمند سازی و اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار تعداد ۲۰۸ نفر در بخش دولتی آموزش‌های مهارتی و۱۲۷ نفر از بانوان سرپرست خانوار در آموزشگاه‌های آزاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

او با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی و با هدف ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود تصریح کرد: در این مدت دوره‌های آموزش مهارتی مانند مانتودوزی، قالی بافی تابلویی، کارآفرینی، دوخت کیف چرم، سفالگری، خودآرایی زنانه، آرایش و پیرایش زنانه و خیاطی نیز در استان برگزار شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: این آموزش‌ها برای زنان در مراکز ثابت خواهران، سکونتگاه‌های غیر رسمی، مراکز ثابت شهری، روستایی و عشایری، زندان، سیار، صنایع و اصناف، بین‌کارگاهی و جوار کارگاهی، محیط کار واقعی، جوار دانشگاهی، آسیب‌دیدگان ناشی از مواد مخدر و مهارت‌های پیشرفته به عنوان گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی اجرا می‌شود.

مختاران افزود: افراد با گذراندن دوره‌های آموزشی، گواهی مهارت آموزشی دریافت کرده و می‌توانند برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی نیز اقدام کنند.

استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.