نمکی گفت: تمام نیازمندی‌های سیستان و بلوچستان در زمینه بیماری کرونا تامین می‌شود و دولت و وزارت بهداشت هرگز پشت مردم این استان را خالی نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه ما پیش‌بینی وضعیت وخیم کرونا را از قبل کرده بودیم هم‌اینک توانستیم از پس آن بر آییم و پیک آن را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد:ما از قبل با مسئولان سیستان و بلوچستان مکاتباتی داشتیم، اما برگزاری نماز عید فطر و نیز نشست‌های دورهمی و ضیافت‌هایی که برای انتخابات شورا‌های روستا و شهر برگزار شد وضعیت را بسیار وخیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه در زمینه تامین کیت‌های تشخیصی و تمامی وسایل بهداشتی برای سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی قائل نیست.

وی با اشاره به فعالیت‌های مطلوب دولت در زمینه‌های بهداشتی بیان کرد: در یکسال گذشته ۱۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه و نیز ۴۲۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا راه‌اندازی شده است.

نمکی تصریح کرد: با وجود اینکه تحریم‌های ظالمانه فشار مضاعفی بر دولت وارد می‌کند، اما در یک سال گذشته ۴۷۰ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌ها اضافه کرده‌ایم.

وی اظهارداشت: همچنین ما حقوق پرستاران را ۲ و نیم برابر کرده و ۵۳ هزار نیروی جدید را در بدو استخدام داریم که بزودی وارد فعالیت می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی کلیپ‌های منتشر شده در رابطه با سخنان خود در هفته قبل مربوط به سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تمام آمار‌های ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی حوزه ایرانشهر تائید شده بود و مستندات آن نیز موجود است.

وی بیان کرد: در این وزارتخانه هیچ جایی برای مدیر غیر صادق وجود ندارد و باید تمام آمار و ارقام بصورت شفاف و روشن برای مردم منتشر شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: وضعیت آماری بیماری کرونا در این استان بصورت روزانه اندازه گیری و منتشر می‌شود و هیچ دلیلی برای مخفی کردن آن وجود ندارد.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: دولت برای رفع محرومیت‌های سیستان و بلوچستان تلاش‌های بسیار زیادی کرده بطوری که عملکرد هیچ دولتی را نمی‌توان با مقطع کنونی مقایسه کرد.

وی تصریح کرد: هم‌اینک بندر شهید بهشتی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان توانایی جابجایی کالا تا ۱۵ میلیون تن را دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هم‌اینک ۴۰ کارگاه راه سازی در این استان فعال بوده و راه آهن چابهار به ایرانشهر نیز در حال ساخت است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۲ تير ۱۴۰۰
خب مسلمه که استاندار باید از دولت طرفداری بکنه،سیستان بلوچستان،خوزستان و........................................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۲ تير ۱۴۰۰
سفر اخیر وزیر بهداشت به استان پر از حاشیه های تلخ بود که به اندازه ی کافی بهش پرداخته شد.میخام یکم از دید فان به قضیه نگاه کنیم و اونم رقابت عجیب علوم پزشکی های سه. گانه برای سفیدنمایی بود:
شما ببینید وزیر مملکت تو این دو روزی که تو استان ما بوده از دست مدیران علوم پزشکی استان چی کشیده که هم صبرشو از دست داد هم ادبشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۲ تير ۱۴۰۰
"همچنین ما حقوق پرستاران را ۲ و نیم برابر کرده" واقعا حرفت باور داری؟ یا راحت دروغ میگی؟من پرستار هستم حقوقم نسبت به اول سال 98 با افزایش امسال ، دو برابر شده در صورتیکه دریافتی سایر ادارات مثل برق و استانداری وگاز و هلال احمر بیش از دو برابر دریافتی ما شده. کارانه من نسبت به سال 93 حدود یک ســــــــــــــــــــــــوم شده !!!خدا تو وزیر قبلی را رحمت کنه چون خیــــــــــــــــــــلی به کارمندان و پرستاران وزارت بهداشت ظلم کردین . در عوض جیب پزشکان متخصص را هر روز پر تر کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
این آقا وزیر روحانی پس فقط بلده بگه تحریم تحریم
منطقی حرف بزن خودت چکار کردی (واکسن -0 مشکلات کادر درمان 0 تجهیزات 0 استفاده از دانش داخلی 0
همچی شما 0 فقط بلدی تریبون بگیرد و حرف بزنید کسی نیست جواب شما را بدهد
به اخرش رسید به امید خدا دولت مردمی دارد میاد انشاءالله همه شما را حساب کتاب خواهد کرد
آخرین اخبار