مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پهناور بودن سیستان و بلوچستان، موضوع مرز‌های گسترده و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مهمترین معضلات ما در کنترل شیوع کرونا در استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا شهرکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونای سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونین این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون ۷۱ هزار و ۵۹۲ نفر از مردم سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۵۰۲ نفر در شبانه‌روز گذشته مبتلا شده‌اند و متاسفانه ۱۸۷۰ نفر از مردم استان در پی ابتلا به کرونا باخته‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع آمار مبتلایان استان در سه حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، ۶۸ در صد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۲۲ درصد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و ۱۰ درصد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان در طول هفته جاری ۹۵۷۹ مبتلا را به خود اختصاص داده که کاهش جزئی را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد، اما همچنان در از نظر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط مناسبی نیستیم.

شهرکی بیان کرد: پهناور بودن سیستان و بلوچستان، موضوع مرز‌های گسترده و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مهمترین معضلات ما در کنترل شیوع کرونا در استان است که البته در هفته‌های اخیر همراهی مردم استان در این زمینه بهبود پیدا کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار