مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری طرح ملی مسجد، مدرسه، تابستان، گفت: این طرح در پنج کانون فرهنگی هنری مساجد و با مشارکت ۱۵ مدرسه در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد هادی نیا مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با محوریت طرح ملی (مسجد، مدرسه و تابستان)، با بیان این‌که ۱۴۰۸ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی فعال هستندگفت:سال گذشته حدود ۵۲ هزار نفر در پورتال بچه‌های مسجد ثبت نام کردند که طبق پیش بینی‌های انجام شده، امسال این آمار افزایش می‌یابد.

او با اشاره به نحوه‌ی اطلاع رسانی فعالیت‌های پایگاه اوقات فراغت در استان افزود: فعالیت‌هاب تبلیغی و اطلاع رسانی پایگاه از طریق ارسال پیامک‌های مختلف، درج و انعکاس خبر از خبرگزاری شبستان و سایر رسانه‌ها ومطبوعات، تهیه وتوزیع پوستر تهیه و نصب بنر سر دری تبلیغی اوقات فراغت، درج مطالب تبلیغی در سایت‌ها و تبلیغات از طریق سایت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

اوبهره گیری از ظرفیت روحانیون در کلاس‌های تربیتی، احکام و اخلاق را از دیگر ظرفیت فراغتی کانون‌ها عنوان کرد و گفت: جذب روحانیون و طلبه‌های جوان مبلغ و مربی اوقات فراغات و مربیان مجرب در حوزه‌های تربیتی، اخلاقی و مهارتی از دیگر ظرفیت فراغتی کانون‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی استفاده از فضا‌های ورزشی، جذب مربی از دارلقرآن‌ها و موسسات قرآنی، استفاده از فضای آموزش و پرورش و مدارس، بازدید از اماکن مذهبی و ... را از دیگر ظرفیت فراغتی کانون‌های فرهنگی هنری استان برشمرد.

هادی نیا با بیان این‌که طرح ملی (مسجد، مدرسه، تابستان) به همت وزارت آموزش و پرورش و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان برگزار می‌شود، گفت: مطالبه‌ی جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و پرکردن اوقات فراغت آن‌ها با تعامل مدارس در این طرح مطرح شده است.

او افزود: این طرح جهت غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مساجد و دانش آموزان استان اجرا می‌شود.

اوجذب نیرو‌های نوجوان و جدید و تربیت مسجدی آن‌ها، آشنایی جوانان با الگو‌های موفق و مثبت جامعه، کشف استعداد‌های برتر با اجرای انواع برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی، قرآنی، دینی را از جمله رویکرد‌های این طرح عنوان کرد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.