معاون اجتماعی نیروی انتظامی آبادان از افزایش ۸ درصدی کلاهبرداری تحت عنوان خرید از سایت دیوار و شیپور خبر داد:

به گزاش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،سروان امیرسام کمایی معاون اجتماعی  نیروی انتظامی آبادان گفت :با توجه به گسترش سایت‌های تبلیغات اینترنتی مثل دیوار ، شیپور و‌ غیره برای خرید و فروش کالاهای مختلف دست‌دوم، متاسفانه افراد سودجو اقدام به کلاه‌برداری با ترفندهای مختلف می‌کنند.

او افزود: شیادان اینترنتی با درج آگهی جعلی با قیمت‌های وسوسه‌انگیز ،اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، تحت هیچ شرایطی نباید به این‌گونه آگهی‌ها اعتماد کرده و حتی‌الامکان از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری در مکانهای مناسب با آن‌ها پیش از انجام معامله وجود داشته باشد.

سروان کمایی تصریح کرد: افزایش ۸درصدی پرونده های کلاهبرداری تحت عنوان خرید از سایت دیوار در این شهرستان، نشان از کم توجهی قربانیان نسبت به هشدارهای پلیس را دارد ،لذا توصیه و تاکید پلیس همواره این بوده که از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت کالا خود داری کنید، و تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت نکرده اید از پرداخت وجه کالا خودداری کنید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان گفت: خوشبختانه همکاران بنده در پلیس فتا تاکنون توانسته اند بیش از هشتاد و پنج درصد پرونده ها کلاهبرداری در این زمینه را با شناسایی مجرمان و معرفی آنها به دادسرا به فرجام درستی برسانند .

او افزود : لازم است شهروندان عزیز هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و هنگام خرید از سایت دیوار تصور نکنند اگر فروشنده شماره حساب ، شماره تماس و یاآدرس خود را در آگهی درج می کند می توان به او اعتماد کرد چرا که ممکن است ، اطلاعات شخص دیگری مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آبادان گفت:شهروندان می توانند جهت کسب راهنمایی بیشتر به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolie.ir خدمات آنلاین مراجعه کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.