مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: طرح‌های آبیاری تحت فشار با ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار در ۶۶۳ هکتار زمین زیرکشت این شهرستان انجام شده یا در حال انجام است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین محمدی مدیرجهادکشاورزی تربت حیدریه گفت: طرح‌های آبیاری تحت فشار با ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار در ۶۶۳ هکتار زمین زیرکشت این شهرستان انجام شده یا در حال انجام است. این طرح‌ها در ۲۲۸ هکتار اجرا و تحویل شده، در ۲۵۳ هکتار در دست اجرا و در بقیه اراضی در دست مطالعه است.


او افزود: همچنین عملیات اجرایی انتقال آب با لوله به متراژ ۲۲ هزار و ۳۳۸ متر در هشت روستای این شهرستان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۲۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه ادامه داد: عملیات اجرایی در ۲ رشته قنات با ۸۰۰ متر طول آغاز شده که اعتبار این طرح از محل اعتبارات کمک‌های فنی اعتباری به مبلغ چهار هزار و ۱۱۸ میلیون ریال است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


محمدی بیان کرد: امسال همچنین حدود ۵۴۵ متر لوله گذاری با هزینه ۷۰۴ میلیون ریال در روستای آب داغ این شهرستان انجام شد.

او تصریح کرد: دریافت اعتبار به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای احیا و مرمت قنات، مکان یابی حدود ۴۰۰ هکتار برای حفاظت خاک، انجام عملیات فرسایش خاک به میزان ۱۶۰ هکتار، اصلاح خاک در حدود ۴۰ هکتار و کنترل و مهار توسعه اراضی شور به میزان حدود ۸۰ هکتار را از دیگر اقدامات امسال است.


انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.