رئیس گوگل درباره تهدیدات اینترنت آزاد هشدار داد

ساندار پیچای، رئیس گوگل هشدار داد که اینترنت رایگان و آزاد در کشور‌های جهان ممکن است با چالش‌های بسیاری رو به رو شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی؛ ساندرا پیچای، مدیر ارشد اجرایی شرکت گوگل هشدار داد که اینترنت آزاد در کشور‌های مختلف دنیا با تهدیداتی رو به رو است. او گفت که بسیاری از کشور‌ها در تلاش هستند تا جریان اطلاعات را محدود کنند. او به چالش‌هایی مانند مالیات، حریم خصوصی و اطلاعات کاربران هم اشاره‌هایی داشت. او عقیده دارد که هوش مصنوعی اختراعی بسیار مهم‌تر از اینترنت است.


بیشتر بخوانید


هوش مصنوعی مهم‌ترین فناوری بشر

پیچای در ادامه گفت: "در ۲۵ سال آینده تحولاتی جهان را دگرگون خواهد کرد که یکی از آن‌ها هوش مصنوعی و دیگری رایانشی کوانتومی است. این دو فناوری عمیق‌ترین تکنولوژی‌هایی هستند که بشر توانسته به آن‌ها دست پیدا کرده و آن‌ها را توسعه دهد."

پیچای در بخش دیگری از صحبت هایش درباره وضع مالیات برای شرکت‌های فناوری هم نکاتی را گفت. او گفت شرکت ما چندین سال مبالغی کلان را به حسابرس‌ها و وکلا پرداخت کرده تا به طور قانونی مالیاتش را کم کنند مثلا در سال ۲۰۱۷ گوگل حدود ۲۰ میلیارد دلار را از طریق شرکتی هلندی به برمودا انتقال داد.

مدیرعامل گوگل درباره تهدیدات اینترنت آزاد هشدار داد

پیچای گفت که گوگل اکنون یکی از بزرگترین مالیات دهندگان در جهان است و این شرکت از قوانین مالیاتی در همه کشور‌هایی که در آن فعالیت دارد، پیروی می‌کند. او همچنین درباره چالش تحقیقات درباره اطلاعات، حریم خصوصی کاربران و قدرت انحصاری گوگل گفت که شرکت ما یک محصول آزاد است و کاربران مجبور نیستند فقط از ما استفاده کنند و می‌توانند از محصولات یا سرویس‌های دیگر هم استفاده کنند.

گفتنی است، که پیچای علاوه بر ریاست در گوگل و آلفابت رهبری شرکت‌های مختلف دیگر مثل فیت بیت و دیپ مایند را هم بر عهده دارد. او همچنین در گوگل وظیفه نظارت به سرویس‌های جی میل، گوگل کروم، گوگل مپ، گوگل ارث و سیستم عامل اندروید را هم دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار