استاندار خراسان‌رضوی در دیدار منتخبان ششمین شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ساماندهی و پیشگیری از گسترش حاشیه شهر با توجه‌ به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مشهد، در مقیاس ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌ رضوی در دیدار اعضای منتخب شورای اسلامی شهرمشهد با تأکید بر لزوم هویت‌بخشی به حاشیه شهر گفت: در حوزه مسائل فرهنگی باید نگاه ما به حاشیه شهر مشهد تغییر کند.


 او با بیان اینکه در عین سامان‌دهی باید از گسترش حاشیه شهر جلوگیری کنیم، افزود:  باتوجه‌به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مشهد، برای این کلان‌شهر باید در مقیاس ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی شود.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: تاکنون مشکلات و مسئله‌های مشهد درست و کامل منعکس نشده است، در همین راستا حوزه عمرانی در قالب اولین مأموریت خود، شاخص‌های پانزده‌گانه حاشیه شهر مشهد را بررسی و احصا ءکرد.


معتمدیان بیان کرد: در کنار همه عقب‌افتادگی‌ها و مشکلات حاشیه شهر مشهد، در این مناطق افرادی زندگی می‌کنند که کشور و انقلاب را در بزنگاه‌‌ها یاری کرده‌اند.

او با اشاره به واگذاری اسناد مالکیت در حاشیه شهرتصریح کرد: در این راستا می‌توانیم با تعامل بین مدیریت استان و شورای شهر اقدامات خوبی انجام دهیم.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه مردم نیز باید در به‌سازی و نوسازی حاشیه شهر کمک کنند تاکید کرد: طرح تفصیلی مشهد با همدلی همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و تولیت آستان قدس‌رضوی پس از برگزاری جلسات فشرده، با خرد جمعی و اقناع منطقی پس از ٢٥سال به سرانجام رسید و در شورای‌عالی معماری مصوب شد.


لزوم تغییر روش نگهداری معتادان متجاهر

معتمدیان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر به‌صورت جزیره‌ای و به‌وسیله یک دستگاه امکان‌پذیر نیست و نیازمند تعامل و همکاری و عزم جدی بین مجموعه‌هاست، اظهار کرد: روش نگهداری معتادان متجاهر باید تغییر کند و مصمم هستیم ظرفیت اردوگاه‌های استان را به ۹ هزار نفر برسانیم.

او به سفر سال گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشهد پرداخت و افزود: نتیجه رایزنی‌ها این شد که همه استان‌های کشور یک ردیف حاشیه داشته باشند و فقط شهر مشهد یک ردیف مستقل در بودجه سال ۱۴۰۰ داشته باشد.

استاندار خراسان‌رضوی به بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی اشاره کرد و ادادمه داد: این بیمارستان بعد از چند سال بلاتکلیفی و پیگیری، در شهرک شهیدرجایی معروف به قلعه‌ساختمان با جمعیت ۱۲۰هزار نفر ساخته می‌شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد انجام شده بود، بیان کرد: در چند ماه گذشته سرانه‌های این منطقه را با سرانه‌های سایر مناطق مشهد و میانگین استانی و کشوری تطبیق دادیم و دیدیم که این منطقه در بیشتر شاخص‌ها جزو کم‌برخوردارترین مناطق کشور است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه حاشیه شهر مشهد منطقه‌ای دارای ۶۷محله است، تصریح کرد: تابه‌حال بازدید‌ها و ارتباطات مردمی خوبی دراین‌باره داشتیم و پس از برگزاری چند جلسه برنامه جامعی را تدوین کردیم.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: انتظار ما این است که با تعامل و انسجام بین ارکان مدیریتی مشهد و استان کاری ماندگار در حاشیه شهر مشهد انجام شود.

معتمدیان اظهار کرد: برای توسعه مشهد نیازمند پشتیبانی ملی هستیم و در این راستا هر چقدر در برنامه‌ها اجماع داشته باشیم، در اجرا راحت‌تر پیش می‌رویم.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.