رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از همه مسئولین استانی، اصناف عزیز و همه مردمی که در بحث کنترل کرونا ما را یاری کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در بیماری کرونا ثابت شد سلامت در کنار امنیت مهم‌ترین مسئله زندگی انسان است و آسیب اقتصادی، روحی، آموزشی در هیچ مورد دیگر به اندازه کرونا عواقب نداشت.

او گفت : براساس مسائل ثابت شده علمی اگر ما با تمام قوا و صد در صد عملکرد مثبت داشته باشیم تنها قادریم ۲۵ درصد سلامت مردم را حفظ کنیم و ۷۵ درصد آن عواملی است که از دست ما خارج است که کمک و یاری مسئولین دیگر سازمان‌ها و خود مردم را می‌طلبد.

مرادی افزود : بحث قاچاق کالا‌های سلامت محور نیازمند یک همیاری و کمک جمعی است.

او افزود : معضلاتی مانند مواد نیروزا، لوازم آرایشی، دارو‌های رونگردان، متادون، مواد مخدر و ... گستردگی کار در بازار کالا‌های سلامت محور را نشان می‌دهد.

مرادی ادامه داد : متاسفانه از طرفی عطاری‌ها و عده‌ای به نام طب سنتی به جای اینکه در کنار ما باشند و در درمان‌های سبک یاری کننده ما باشند درمان اصلی بیماری را به تاخیر می‌اندازند و خودشان به معضل مهمی تبدیل شده اند.

او افزود : بحث قاچاق کالا‌های سلامت محور یک زنجیره به هم پیوسته است و به تنهایی هیچ کسی قادر به حل آن نیست بلکه باید ریشه یابی شود و عوامل اصلی که منجر به قاچاق می‌شود بررسی و راهکار‌های موثر در راستای پیشگیری از آن ارائه گردد.

مرادی گفت : بحث دیگری که در این خصوص بسیار کمک کننده است موضوع آموزش به بازاریان و دریافت کنندگان کالا‌ها و خدمات است که با برگزاری کلاس‌های آموزشی، ظرفیت‌های صدا و سیما و فضای مجازی می‌توانیم مردم را از عوارض خطرناک دارو‌های نیروزا و. آگاه کنیم.

او گفت : اکنون ما درحال آموزش دستیار تخصصی طب سنتی برپایه‌های علمی در دانشگاه هستیم و ۲ نفر عضو هیات علمی در سلامتکده که تلفیقی از طب سنتی و نوین است فعالیت می‌کنند‌

مرادی افزود : استفاده از ظرفیت گروه‌های مختلف در دانشگاه‌ها و ارائه راهکار‌های روانشناسی و اجتماعی در این زمینه بسیار کمک کننده است.

او افزود : به دلیل اینکه در قاچاق کالا‌های سلامت محور بحث سود مطرح است بایستی از اهرم‌های قانونی در کنار مسائل آموزشی و فرهنگی و کار بر روی افکار عمومی استفاده کنیم.

مرادی گفت : در راستای کمک به افراد صالح و سالم، نیروی انتظامی و قضایی بسیار مهم هستند و امیدوارم جلسات این کارگروه اختصاصی‌تر شده و با توان و قدرت بیشتر، سلامت اجتماعی، اقتصادی و روانی جامعه ما تامین شود و یک جامعه سالم داشته باشیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.