با آغاز برداشت برنج در مازندران از امروز می‌توانید برنج تازه شمال را در سبد خرید خود داشته باشید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نخستین خوشه‌های رسیده برنج، امروز در روستای دعوکلا دابودشت آمل برداشت شد تا فصل برداشت این محصول استراتژیک در مازندران پس از گذشت ۳ ماه از زمان کشت به انتهای خود برسد.

شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شلتوک معادل یک میلیون تن برنج سفید از ۲۱۵ هزار هکتر شالیزار‌استان برداشت شود.

او با اشاره به افزایش استقبال شالیکاران از کشت مکانیزه برنج، گفت: کشت مکانیزه برنج تا ۲۰ درصد عملکرد در واحد سطح را افزایش می‌دهد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود:۱۳۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان امسال مکانیزه کشت شد و پیش بینی می‌شود محصول ۹۵ درصد شالیزار‌های استان نیز با ماشین آلات مخصوص برداشت شود.

شهیدی فر با بیان اینکه مشکلی در کمیت و کیفیت برنج مازندران وجود ندارد، گفت: حذف ارز نیمایی برای واردات برنج سبب کوتاه شدن دست دلالان و راحتی خیال شالیکاران شده است.


بیشتر بخوانید 
واردات‌چی‌های برنج لطفا ساکت! / کمبودی در تولید برنج نخواهیم داشت


او به مشکل کم آبی در برخی مناطق مازندران نیز اشاره کرد و گفت: ۵ هزار هکتار شالیزار در شرق استان به کشت کنجد، سویا و پنبه اختصاص یافته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود: اختصاص این شالیزار‌ها به کشت محصولات دیگر تاثیری در میزان تولید برنج استان ندارد و کشت مکانیزه و افزایش کشت ارقام پرمحصول این کسری را جبران می‌کند.

مازندران با ۴۰ درصد سطح زیرکشت و ۴۵ درصد تولید برنج رتبه نخست را در کشور دارد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.