عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در طرح برنامه توسعه باید از سمت کلی‌ گویی به سمت برنامه ریزی موثر حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید شمس الدین حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای برای دولت جدید در رابطه با برنامه هفتم توسعه دارید؟ گفت: به لحاظ برنامه ریزی همیشه به دنبال حل همه چیز در همه جا هستیم یعنی به صورت جامع، که این برنامه جواب نمی‌دهد و باید  بر نکات مهم تاکید و موانع را حذف کنیم، بنابراین باید مدل برنامه توسعه را تغییر دهیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در برنامه‌های توسعه هفتم به تحریم توجه شده است؟ بیان کرد: حتی در تدوین سند چشم‌انداز نیز به تحریم توجهی نکردیم، اما برای طراحی برنامه توسعه هفتم نیاز به اطلاعات و منابع دقیقی است  یا این منابع در دسترس نیست یا مسئولان  به منابع توجهی نمی‌کنند و یا درست برنامه توسعه اجرا نمی‌شود.

حسینی عنوان کرد: ما در طراحی برنامه‌های توسعه باید نسبت به شرایط واقعی تصمیم گیری کنیم.

او افزود: در طرح برنامه توسعه باید از سمت کلی‌گویی به سمت برنامه ریزی موثر حرکت کنیم، بنابراین ما نیازمند اصلاح نهادی و ساختاری هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: در برنامه طرح توسعه اقتصادی نمی‌شود؛ همه چیز را همه جانبه‌ و به صورت یک جا  حل کرد بلکه  باید به ظرفیت و منابع توجه کنیم و روی پروژه‌ها تمرکز کنیم.

حسینی گفت: در کشور ما مشکل نظام حکمرانی در اقتصاد وجود دارد که این مشکل را باید اصلاح کنیم  و این نکته قابل توجه است که کشور ما ظرفیت‌های زیادی دارد، اما  در زمان اجرای و جا دادن این ظرفیت‌ها در یک نظام اداری که دولتی است با مشکل مواجه می‌شویم.


بیشتر بخوانید


  انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار