طاهرخانی گفت: واحدهای مسکونی در شهرهای جدید در دولت دوازدهم با تکمیل تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی به متقاضیان تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح واحد‌های مسکونی به تعداد ۵۱ هزار ۲۳۰ واحد مسکونی در قالب طرح‌های مختلف از جمله مسکن ملی، باز آفرینی شهری و  مسکن مهر  با بیان اینکه در دوره وزارت اسلامی وزیر راه و شهرسازی علاوه بر تحویل واحد‌های مسکن مهر و ایجاد جریان مستمر تولید مسکن در قالب طرح اقدام ملی اهتمام به تکمیل و خدمات روبنایی و زیر ساخت‌های اجتماعی و همچنین سکونت پایدار در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: در حال حاضر می‌توانیم ادعا کنیم که با ایجاد این خدمات و اهتمام ویژه برای تکمیل خدمات روبنایی، سعی کرده‎ایم که در شهر‌های جدید علاوه بر افزایش کیفیت سکونت بتوانیم تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی این واحد‌ها را هم تکمیل کنیم.

او افزود: در تلاش هستیم تا ۱۰۰ مدرسه، ۲۰ مرکز فرهنگی و تامین خدمات زیر بنایی و خطوط انتقال آب و فاضلاب و همچنین تصفیه خانه و ایستگاه‌های پمپاژ توسط وزارت راه و شهرسازی را احداث کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو سال اخیر ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان با استفاده از منابع داخلی و با مشارکت بخش خصوصی برای تامین این منابع و خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه شده است، افزود: از وجوه دیگر این پروژه‌ها آن بود که با مشارکت بخش خصوصی و به صورت انتفاعی و غیر انتفاعی ساخته و احداث شده است.

طاهرخانی بیان کرد: موضوع مهم دیگر، ایجاد هویت در شهر‌های جدید است که در تمامی آن‌ها از ارزش‌های مهم ایرانی و اسلامی استفاده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تامین زیر ساخت اولیه موضوع مهمی در تمامی پروژه‌های شهر‌های جدید بوده که در تمامی شهر‌های جدید آن‌ها را اجرا می‌کنیم تا از طریق آن بتوانیم کالبد شهری را شکل دهیم.

او افزود: ۱۲۳ خدمات روبنایی و زیربنایی را افتتاح کردیم و یا شروع عملیات آن‌ها را کلید زدیم و در این مرحله از افتتاح‌ها هم ۳۰ مدرسه، ۲۱ مدرسه فرهنگی و ۲۱ پارک و فضای سبز و همچنین مجتمع‌های تجاری را آغاز می‌کنیم؛ از سوی دیگر در این دولت ما سعی کرده‌ایم همواره در تمامی شهر‌های جدید مشکل مربوط به فضای آموزشی را برطرف کنیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در مجموع ۴۵۷ پروژه زیرساختی در شهر‌های جدید اجرایی شده که ۲۵۷ پروژه از آن‌ها مربوط به دولت دوازدهم بوده است.

این مقام مسئول گفت: از این تعداد هم حدود ۱۶۰ مورد در طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ اجرایی شده‌ است.

طاهرخانی تاکید کرد: ظرفیت‌ مهمی را در شهر‌های جدید فعال کردیم که در طی سال‌های گذشته مغفول مانده بود و آن استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی بود که در کنار آن در طی سال ۹۸، نهایتاً حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان قرارداد مشارکتی در حوزه توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی اجرا کردیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: با توجه به آنکه امکان رشد جمعیتی حدود ۷ برابر شده‌ است، ما سعی کرده‌ایم تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار