حدود یک ماه پیش بود که بدون اطلاع کشاورزان آب رودخانه بهمنشیر شور شد و این موضوع باعث شد که آنها خسارات سنگینی را متحمل بشوند.

محمد آلاله معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت : تاکنون ۸۱۰میلیارد تومان خسارت مربوط به باغات را وارد سامانه کرده ایم و بیش از ۴۸۰میلیارد تومان خسارت به باغداران پرداخت شده است و مابقی به زودی پرداخت می شود البته روند تعیین تکلیف خسارت ها در استان ادامه دارد.

او ادامه داد: تا خرداد ماه امسال حدود ۲۱هزار هکتار از باغات ،محصولاتشان را بیمه کردیم و بیمه نامه آنها تا ۳۰مهرماه امسال ادامه دارد .

آلاله در خصوص نحوه دریافت خسارت بیان کرد:افرادی که خسارتشان به صورت انفرادی است می توانند از کد دستوری که در بیمه نامه آنها درج شده استفاده کنند و در شرایط کرونایی حتی مراجعه حضوری نداشته باشند و همکاران بنده موضوع را حتما پیگیری خواهند کرد.

این مقام مسئول افزود:ما ۱۱عامل را تحت پوشش بیمه قرار داده ایم که تنش آبی مستقیم شامل بیمه نمی شود بلکه به طور غیر مستقیم و خشکیدگی خوشه و عوامل دیگر،  نیاز به تحت پوشش بیمه دارند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.