مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اکنون ۳۰۱ هزار تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علیرضا محمدی کرجی ران ،مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان  با اشاره به ذخیره سازی 301 هزار تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی گفت: کالای‌های اساسی شامل گندم، جو، شکر، برنج، روغن خوراکی و کود شیمیایی در انبار‌ها و محوطه‌های بندر شهید رجایی ذخیره سازی شده که این میزان بدون احتساب کالا‌های اساسی کانتینری است.

محمدی کرجی ران افزود: شکر با  ۸۵ هزار تن بیشترین میزان حجم موجودی و همچنین محموله‌های گندم با ۱۳ هزار و ۹۰۰ تن دارای کمترین میزان حجم کالای اساسی انباشت شده و محموله جو با ثبت چهار روز، رکورد دار کمترین میزان ماندگاری در بندر شهید رجایی است.


بیشتر بخوانید؛ 


اوگفت: تجهیز بندر شهیدرجایی به برج‌های تخلیه غلات جدید با راندمان بالا، افزایش جرثقیل‌های ساحلی با هدف افزایش بهره وری و عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی از اقدام‌های مهم در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از اواخر پارسال، سازمان بنادر تعرفه‌های خدمات بندری در حوزه کالا‌های اساسی را بر حسب مدت زمان تعریف و مصوب کرده است.

محمدی کرجی ران افزود: این تعرفه بر اساس کتابچه تعرفه و به‌صورت پلکانی بر حسب مدت زمان ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۵ و ۶۰ روزه و بیشتر از آن محاسبه می‌شود و بر همین اساس قیمت برای هر دوره زمانی متفاوت است و به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.

او گفت: پیگیری‌های لازم با صاحبان کالا‌های اساسی به منظور سرعت بخشی در خروج کالا‌ها و هماهنگی با سازمان‌های مرتبط در امر ترخیص و تامین ناوگان حمل و نقلی نیزصورت پذیرفته است.

انتهای خبر / ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.