رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به رئیس جدید رژیم اشغالگر قدس بر تقویت همکاری با این رژیم در کابینه جدید تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (یکشنبه) در نامه‌ای به «اسحاق هرتزوگ» رئیس جدید رژیم صهیونیستی، انتصاب او به این مقام را تبریک گفت و بر تقویت تعامل واشنگتن و تل‌آویو در دوره کابینه جدید این رژیم تأکید کرد.

در بخشی از این نامه بدون اشاره به حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به فلسطینیان، آمده است: «می‌دانم شما متعهد به آینده اسرائیل هستید و با صلح و آرامش و امنیت در کنار همسایه‌هایتان زندگی خواهید کرد.»

او در ادامه نامه از انتخاب هرتزوگ برای این مقام ابراز خرسندی کرد و گفت: «همچنان به تقویت همکاری و مشارکت مداوم میان خودمان و اسرائیل متعهد هستم.»

این مقام ارشد آمریکا همچنین از رئیس جدید رژیم صهیونیستی برای حفظ ارتباط و حمایت از روابط دوجانبه میان واشنگتن و تل‌آویو تقدیر کرد.

اسحاق هرتزوگ در حال حاضر با رأی نمایندگان پارلمان صهیونیستی (کِنِست) به ریاست رژیم صهیونیستی رسید. امروز اعضای کنست با ۸۷ رأی موافق هرتزوگ را رئیس کابینه جدید رژیم اشغالگر به نخست‌وزیر نفتالی بنت دانستند.

همچنین هرتزوگ پسر «حییم هرتزوگ» رئیس سابق رژیم صهیونیستی، است و در حال حاضر ریاست سازمان غیردولتی «یهودیان برای اسرائیل» را نیز برعهده دارد. او که ۶۱ سال سن دارد جانشین «رووین ریولین» ۸۱ ساله خواهد بود. ریولین پس از ۷ سال حضور در این منصب در تاریخ ۹ ژوئیه (۱۸ تیر) از سمت خود کناره‌گیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار