رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور در نامه ای به وزیر کشور خواستار صدور مجوز برگزاری تجمع صنفی برای انتقاد به موضوع تخصیص واکسن کرونا به مهندسان پزشکی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسلمی رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور در نامه ای به وزیر کشور  خواستار صدور مجوز برگزاری تجمع صنفی برای انتقاد به موضوع تخصیص واکسن کرونا به مهندسان پزشکی در جلوی وزارت بهداشت شد.

متن نامه رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور  به وزیر کشور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم

احتراما به استحضار می‌رساند که کارشناسان تجهیزات پزشکی به عنوان پشتیبانان نظام سلامت در دوران کرونا، حضور موثر داشتند، بدیهی است که انجام خدمت رسانی در حوزه سلامت علی الخصوص مهندسین فعال در بخش‌های فنی و خدمات پس از فروش شرکت‌های تجهیزات پزشکی تنها با حضور فیزیکی در محل مرکز درمانی، در زمینه نصب و راه اندازی و آموزش نحوه استفاده از تجهیزات و ملزومات پزشکی به کادر محترم درمان، سرویس و نگهداری تجهیزات پزشکی، تعمیر و رفع عیوب، کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات و ملزومات پزشکی مستقر در بخش‌های مختلف بیمارستانی و مخصوصا بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی و تشخیصی کشور میسر می‌باشد، تردد همه روزه شهری و بین شهری این عزیزان با وسایل حمل و نقل عمومی نظیر هواپیما، قطار و اتوبوس و ... درکنار مسافران دیگر علاوه بر بالا بودن ریسک ابتلای خودشان در مراکز درمانی ریسک انتقال به دیگر مسافران و خانواده محترمشان را افزایش داده و امکان شکستن زنجیره کرونا را فراهم نخواهد ساخت.

قریب به سه ماه است که این انجمن به نمایندگی از خانواده بزرگ مهندسی پزشکی کشور و پیشتیبانان نظام سلامت کشور، بار‌ها از وزارت محترم بهداشت تقاضای واکسیناسیون مهندسین بخش‌های خدمات پس از فروش شرکت‌های تجهیزات پزشکی با اولویت بالا و در صف مقدم خدمت رسانی به تعداد ۲۲۰۰ نفر را نموده است. لیکن متاسفانه تقاضا‌های مکرر این انجمن که با نظر موافق ستاد ملی بیماری کرونا، معاونت محترم غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت متبوع همراه بوده است، با بی مهری تمام و علیرغم اینکه ذینفع اصلی این خدمات خود وزرات بهداشت و مراکز درمانی تابعه آن می‌باشند، حتی با عنایت به کم بودن تعداد افراد مشمول واکسیناسیون (۲۲۰۰ نفر) توسط معاونت بهداشتی وزارت بهداشت مخالفت گردیده و به سرانجام نرسیده است (تصویر نامه‌ها به پیوست تقدیم می‌گردد).

درخواست به حق این انجمن دو جنبه دارد، ابتدا از منظر فردی، که همکاران ما با ایثار و حضور خود در مراکز درمانی سراسر کشور در معرض انواع عفونت‌ها و مخصوصا ویروس منحوس کرونا قرارگرفته (و بعضا به مقام بلند شهادت نایل شده اند) و با خدمت رسانی به موقع و به هنگام خود تاکنون مانع از بروز حوادث تلخ ملی ناشی از خرابی و از کارافتادگی تجهیزات پزشکی شده اند و دیگری از جنبه عمومی و مساله قطع زنجیره کرونا در کشور. ما معتقدیم نه فقط در کرونا بلکه در هر بیماری مسری، جزو اولین گرو‌هایی که میبایست واکسینه شوند، پرسنل فنی شرکت‌های تجهیزات پزشکی می‌باشند چراکه ایشان بواسطه وظیفه و تعهد شغلی خود از یک مرکز درمانی به مرکز درمانی دیگر و بعد در جامعه در حال تردد هستند.

اکنون این انجمن به منظور احقاق حق اعضاء و هم صنفی‌های خود در مساله واکسیناسیون کرونا و احقاق حقوق عامه مردم در خصوص شکستن زنجیره انتقال این بیماری و به موجب اصول ۸ و ۲۷ قانون اساسی و به استناد ماده ۱۳ قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، درخواست صدور مجوز برای برگزاری تجمعی آرام همراه با نصب بنر و پلاکارد در مقابل درب اصلی وزارت بهداشت واقع در تهران شهرک غرب بلوار ایوانک را دارد؛ لذا خواهشمند است در صورت صلاحدید دستورات لازم جهت صدور مجوز مربوطه و تمهیدات لازم برای برقراری نظم و تدابیر لازم را امر به ابلاغ فرمائید. پیشاپیش از بذل عنایت حضرتعالی به این امر مهم سپاسگزارم.

مهندس احمد مسلمی رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۵۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اینم از اون چیزهاست که فقط تو کشور ما هست
مجوز بدین که اعتراض کنیم، خوب نمیدن بعد شما اعتراض میکنید آخرش هم میشه بازداشت و تهمت های همیشگی (آشوبگر، از غرب و شرق اومده و ...)
آخرین اخبار