سلطان عمان در سفری رسمی و در پاسخ به دعوت پادشاه سعودی وارد این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کانال تلگرامی خبرگزاری یونیوز در خبری نوشت سلطان هیثم بن طارق، شاه عمان در سفری رسمی و در پاسخ به دعوت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان وارد این کشور شد.

سلطان عمان برای نخستین‌بار پس از به قدرت رسیدن در سفری رسمی وارد فرودگاه بین‌المللی شهر «نئوم» در عربستان  شد. 

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به همراه شماری از مقامات ارشد سعودی از هیثم بن طارق طی مراسمی رسمی استقبال کرد.

پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند یک هیئت عالی رتبه متشکل از تعدادی از وزرا در این سفر یک روزه سلطان هیثم را همراهی می‌کنند و در این مدت او با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور ملاقات خواهد کرد.

به گزارش منابع خبری گفتگو‌های سعودی و عمان پیرامون بحران یمن در چارچوب تحرکات دیپلماتیک فشرده سلطان عمان برای حل این بحران مبتنی بر اجماع منطقه‌ای و بین المللی برای پایان دادن به این جنگ که از سال ۲۰۱۴ شروع شده است، خواهد بود.

در  ادامه  این گفتگو‌ها آن‌ها بر لزوم گفتگوی مستقیم بین طرف‌های درگیر و همچنین حمایت از ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن خواهند پرداخت.

همچنین در این ملاقات نتایج مذاکرات پرونده هسته‌ای ایران، پیشبرد روند همکاری‌ها بین کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور در زمینه‌های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

طی ماه‌های گذشته، مسقط علاوه بر سازماندهی مجموعه‌ای از جلسات بین مقامات بین المللی، غربی و یمنی، برای برگزاری جلسات سطح پایین میان مقامات ائتلاف سعودی و دولت صنعاء تلاش کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۷:۴۵ ۲۰ تير ۱۴۰۰
بن سلمان از وقتی شده ولیعهد همش فرودگاه هس از رهبران کشور های دیگه استقبال می‌کنه ولی خیلی لاغر شده
Iran (Islamic Republic of)
عرب
۲۳:۲۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
به بزرگواری خودت ببخش که ایشان جای پدر پیرش همش فرودگاه هستند
آخرین اخبار