مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: دانش آموزان افغان که بدون داشتن مدرک اقامتی معتبر در استان فارس حضور دارند می‌توانند برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدعلاء الدین کراماتی مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس بیان کرد: در اجرای بخشنامه وزارت کشور و نحوه صدور معرفی نامه ویژه حمایت تحصیلی اتباع خارجی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰، سرپرستان فرزندان اتباع افغانستانی که مدرک اقامتی معتبر ندارند می‌توانند با دریافت برگه حمایت تحصیلی برای پیش ثبت نام فرزندان خود تا ۲۵ تیرماه به  یکی از ۱۱ دفتر خدماتی اتباع خارجی در شیراز و سه دفتر خدماتی اتباع خارجی در شهرستان‌های جهرم، کوار و لارستان مراجعه کنند.

او تصریح کرد: بر این اساس دانش آموزان اتباع افغانستانی که  پارسال دارای سابقه صدور برگه ویژه حمایت تحصیلی بوده‌اند، می‌توانند با ارائه کارنامه، گواهی اشتغال به تحصیل و یا کارنامه نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ صادره از محل تحصیل ثبت نام کنند.

کراماتی ادامه داد: والدین آن دسته از اتباع افغانستانی که بین سنین ۶ سال تمام (متولدین قبل از اول مهرماه ۱۳۹۴) تا ۱۸ سال تمام  را داند و  در طرح سرشماری اتباع افغانستانی غیرقانونی  سال ۹۶ - ۹۵  شرکت کرده‌اند با توجه به فرمان رهبر مقام معظم رهبری والدین دانش آموزان افغانستانی بدون مدارک اقامتی معتبر می‌توانند با ارائه مدارک ولادت فرزند خود و مستند شرکت در سرشماری (کد اختصاصی) به دفاتر خدماتی اتباع خارجی در استان مراجعه و برگ حمایت تحصیلی دریافت کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس افزود: دانش آموزانی که یکی از اعضای خانواده آن ها پارسال یا امسال برگه حمایت تحصیلی دریافت کرده و در مدارس ثبت نام کرده اند، کلاس اولی‌هایی که یکی از والدین آن ها در طرح سرشماری سال ۹۵ یا ۹۶ شرکت کرده‌اند و اطلاعات آنان در سامانه موجود است و دانش آموزان دارای گذرنامه قانونی که بنابر عللی امکان تمدید روادید را نداشته اند می‌توانند در سال تحصیلی جدید اقدام به نام نویسی کنند.

او اضافه کرد: دانش آموزانی که دارای مادر ایرانی هستند و تاکنون موفق به دریافت تابعیت و شناسنامه نشده‌اند یا فرزندان مادران ایرانی و تاکنون در وبسایت وزارت کشور مراتب ازدواج با تبعه خارجی خود را ثبت نکرده‌اند نیز می‌توانند برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ ثبت نام کنند.

کراماتی اظهار کرد: دانش آموزانی که یکی از والدین آن ها دارای مدرک معتبر است و دیگری مدرک معتبر ندارد اما گواهی ولادت دارند و تا به حال در مدرسه ثبت نام نکرده‌اند نیز می‌توانند برای ادامه تحصیل اقدام به ثبت نام کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس تاکید کرد: سایر دانش آموزان نیز طبق مواردی که در شیوه نامه ارائه شده اگر به اداره کل امور اتباع خارجی استانداری فارس مراجعه کنند و تقاضا دهند پس از بررسی پرونده آن ها بررسی و اقدام لازم انجام می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار