درخواست برادر نزار بنات از اردوغان برای استعفای محمود عباس

برادر فعال فلسطینی شهید با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور ترکیه از او خواست رئیس تشکیلات خودگردان را به استعفا کردن دعوت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل  از خبرگزاری سما، بسام بنات برادر بزرگتر شهید نزاربنات فعال فلسطینی با ارسال نامه‌ای برای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از او خواست در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از او بخواهد ازمقامش استعفا کند.

محمودعباس در سفری سه روزه به ترکیه روز جمعه راهی این کشور شد و دیروز (شنبه) با رجب طیب اردوغان دیدار کرد.

بسام بنات در این خصوص این نامه گفت: پیام ما به رجب طیب اردوغان این است که در کنار تظاهرکنندگانی که در حمایت از نزار بنات به خیابان‌ها آمده‌اند، بایستد و از محمود عباس بخواهد از مقامش کناره گیری کند.

او در گفتگو با رادیو الاقصی تاکید کرد: تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس باید به این مسئله اذعان کند اتفاقی که رخ داد (قتل نزار بنات به دست سرویس‌های امنیتی فلسطین) یک جنایت سیاسی تمام عیار بود و عباس و سیستم امنیتی او باید پیامد‌ها و مسئولیت این جنایت را متحمل شوند.

برادر فعال فلسطینی شهید تصریح کرد نظام سیاسی فلسطین باید بر اساس یک انتخابات آزاد، سالم، شفاف و با نظارت بین المللی بازسازی شود.

بسام بنات در ادامه تشکیل کمیته مستقل حقیقت یاب بین المللی را برای پیگیری قتل برادرش خواستار شد و افزود محمود عباس باید از قدرت کناره گیری کند، چون از زمان تصدی مقام ریاست تشکیلات خودگردان بلا‌ها ومصیب‌های زیادی را برای مردم آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار