مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، از برگزاری سه جشنواره ملی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه شهرستان میبد نسبت به شهرستان‌های دیگر از نظر زیرساخت و سرانه فضای فرهنگی هنری و نمایشی در وضعیت بسیار مطلوبی است، گفت: پلاتو شهرستان میبد یکی از پلاتو‌های خوب نمایشی استان است و در برنامه‌های آتی جشنواره، از این ظرفیت استفاده می‌کنیم. 

او با تاکید بر اینکه هنرمندان از مسئولان انتظار دارند که حمایت شوند، افزود: هنرمند به غیر از مسائل مالی و اقتصادی که دارد علاقه‌مند است مسائل اداری او هم تسهیل شود چرا که بعضی از کاغذ بازی‌ها و مراودات زیاد اداری هنرمندان را خسته می‌کند.

جوادیان زاده ادامه داد: همچنین هنرمندان تمایل دارند که بعضی از مسائل معیشتی هم از سوی مسئولان حل شود که در این زمینه قول‌هایی هم داده شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری سه جشنواره ملی نیز در استان خبر داد و گفت: امسال شرایط بسیار خوبی را درحوزه تئاتر خواهیم داشت و سه جشنواره مهم ملی امسال در استان اجرا خواهد شد.

جوادیان زاده افزود: تلاش می‌کنیم بخشی از آن با توجه به فضا و زیرساخت‌های مناسب  در شهرستان میب اجرا شود تا مردم  بتوانند از برنامه های فرهنگی و هنری استفاده کنند.

او تصریح کرد: جشنواره تئاتر استانی را داریم که سی امین دوره است که برگزار می‌شود، جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی را داریم و امسال برای اولین بار بخشی از تئاتر بین المللی فجر در شهرستان یزد و احتمالا در شهرستان میبد برگزار خواهد شد.

جوادیان زاده گفت: امسال در هنرستان هنر‌های زیبا، رشته تئاتر را که بعد از سال‌ها تعطیل شده بود ایجاد کردیم که همه این‌ها فضایی ایجاد می‌کند تا هنرمندان تئاتر پرورش و انگیزه پیدا کنند تا تولید اثر نمایشی داشته باشند.

در پایان این نشست از پیشکسوتان هنر‌های نمایشی و تئاتر شهرستان میبد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار