فیلمی از هجوم ریزگردها به شمال گلستان

استان گلستان در شمال ایران که کسی فکر دیدن ریزگرد را در آن به سرش راه نمی داد ، اخیرا مورد هجوم ریزگردها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گلستان که در همسایگی استان مازندران قرار گرفته با خشک شدن تالاب هایش ، خشکسالی های چند سال اخیر و کم شدن پوشش های مرتعی و گیاهی ، از چند سال قبل آرام آرام ، روند بیابانی شدن را آغاز کرده است.

این را بسیاری از کارشناسان و دلسوزان محیط زیست همواره می گفتند و به دنبال راهکار بودند اما شاید بهتر است بگوییم گوش های شنوا یا نخواستند بشنوند یا شنیدند و اقدامات شان پیشگیرانه و به موقع نبود .

ماحصل این  کم کاری ها ، هجوم ریزگردها به استان گلستان است ، این فیلم را یکی از ساکنان روستاهای مرزی گلستان از لحظه محاصره شدن روستا در حصار ریزگردها گرفته تا بار دیگر به مسئولان گلستان یادآوری کند خطر ریزگردها بسیار نزدیک تر است از آنچه تصور می کنیم .

کارشناسان می گویند قرار گرفتن گلستان در نزدیکی صحرای قره قوم ترکمنستان و خالی شدن شمال این استان از پوشش های مرتعی و گیاهی به سرعت راه هجوم ریزگردها به دیگر استان های شمالی را هم تسریع می کند.

 

 

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.